Frederique Constant-tråden

Medlem
24. juni 2012
Sted
Oslo
Hei alle sammen,

Jeg driver å sikler på en Frederique Constant Runabout.
Noen som vet om forhandlere her til lands? Og hva mener dere om Runabout generelt?

Legger ved bilde av det aktuelle uret:
dbC0l.jpg

Setter pris på svar!

Mvh Marius M

• Liker
Reaksjoner: g-s
Hei!

Et flott klassisk ur, som jeg likte veldig godt. Mener Lervik ur er forhandler for disse:)

Takker for svar sonen :D

Noen som kan fortelle meg litt om kvalitet og urverket på klokkene til Frederique Constant, og gjerne akkuratt denne om noen sitter på noe informasjon?

Vet svært lite om merket.

Godt

Hei,

Jeg synes personlig godt om FC og deres Runabout collection.
Urene ser godt ut, de virker godt lagde, og jeg har selv sansen for grunn-filosofien til FC som "kvalitet til en pris som gjør dem tilgjenglig for alle".
Vet ikke dine tanker om budsjett, men det er klart at Runabout serien er blant basic-serien til FC.
Greie, men generelle urverk slik jeg ser det.

Har du vurdert FC sin nye MANUFACTURE CLASSIC serie?
Ligger noe høyere i pris enn Runabout , men har får du FC - 710 INHOUSE urverk!
Kanskje markedets beste pris for et in-house verk ur, og pent er det også.

Se FC bilde/side her:
Classics_manufacture.jpg

Frédérique Constant | Collection - Classics Manufacture

Men du går ikke feil med FC så lenge du vet hva du får/er ute etter.
Eller "Affordable Luxury" kan man si :)

BT

Hei,

Jeg synes personlig godt om FC og deres Runabout collection.
Urene ser godt ut, de virker godt lagde, og jeg har selv sansen for grunn-filosofien til FC som "kvalitet til en pris som gjør dem tilgjenglig for alle".
Vet ikke dine tanker om budsjett, men det er klart at Runabout serien er blant basic-serien til FC.
Greie, men generelle urverk slik jeg ser det.

Har du vurdert FC sin nye MANUFACTURE CLASSIC serie?
Ligger noe høyere i pris enn Runabout , men har får du FC - 710 INHOUSE urverk!
Kanskje markedets beste pris for et in-house verk ur, og pent er det også.

Se FC bilde/side her:
Classics_manufacture.jpg

Frédérique Constant | Collection - Classics Manufacture

Men du går ikke feil med FC så lenge du vet hva du får/er ute etter.
Eller "Affordable Luxury" kan man si :)

BT

Det var en kul klokke, men ikke helt det jeg er ute etter. Jeg falt pladask for runabouten, og det blir nok den jeg kommer til å kjøpe om jeg først kjøper fra FC, men jeg ser du skriver noe om INHOUSE-urverk. Jeg er ganske grønn på dette feltet.

Er urverket i den klokken du linket til veldig mye bedre? Hva er forskjellen? Har det noe med nøyaktigheten på klokken? Og driftsreserve osv?

Beklager om jeg stiller "dumme" spørsmål.

Jeg liker FC. Lars Christian (Tidemann) - som drev her i Valdres inntil nå nylig, kom stadig med anbefalinger og ba meg stikke innom butikken i Oslo ved anledning.

Har også snakket med "han sjøl" i Oslo og han er full av lovord. Som han sier det: -Det er spennende å følge FC om dagen.

Selv om Tidemann sikkert ikke er den mest objektive i denne sammenheng, så har han iallfall pirret min nysgjerrighet såpass at jeg skal ta en kikk på FC neste gang jeg er i Oslo.

Golfballen: blir mer å ta fly å kjøp! Drar rett på nærmeste Urmaker neste gang jeg er i hovedstaden.

Med mindre noen i ålesundsområdet har en jeg kan få prøve på hånden? :D

Det var en kul klokke, men ikke helt det jeg er ute etter. Jeg falt pladask for runabouten, og det blir nok den jeg kommer til å kjøpe om jeg først kjøper fra FC, men jeg ser du skriver noe om INHOUSE-urverk. Jeg er ganske grønn på dette feltet.

Er urverket i den klokken du linket til veldig mye bedre? Hva er forskjellen? Har det noe med nøyaktigheten på klokken? Og driftsreserve osv?

Beklager om jeg stiller "dumme" spørsmål.

Hei du,

Nå er ikke jeg noen expert på FC - jeg har bare observert deres utvikling de senere årene, og tror de er på rett spor med å bl.a. lage sine egne urverk. Er det bedre urverk enn i f.eks Runabout? Helt generelt: Hverken-eller vil jeg mene.
Det er f.eks. slettes ikke sikkert IN-HOUSE verkene går mer nøyaktig, og det kan gjerne variere fra ur til ur også.
Dette er rett og slett et spørsmål om FØLELSER og hva DU føler er intressant ved merket - være seg ting som design, pris, kvalitet osv.
In-house verket vill alltid være noe mer "eksklusivt", litt mer sjeldent og spesielt å ha på armen enn et mer generelt urverk - MEN dette er ting som teller BARE hvis du selv synes det er viktig.

Lykke til valget - dette blir nok bra uansett hva du velger ! :)

BT

Tusen takk for svar, businesstraveler.

Jeg er relativt ny i klokkeverden og har ikke helt satt meg inn i historien osv. til klokkemerkene. Jeg er ikke helt der med følelser enda, og er storfornøyd med freelanceren min som har ETA verk (?)

Regner med følelsene kommer! Er bare sytten år og har allerede opprettet "klokkekonto". Har blitt levende opptatt av ur det siste året. Jeg tenker det blir denne! Må bare få testet den på armen først.

Mvh Marius M

Herlig tråd! Har lenge lurt på hva andre syntes om Frederique Constant. Selv digger jeg det klassiske utseende. Personlig liker jeg best Runabout-kronografen i rose gold:

frederique-constant-runabout-chronograph-automatic-gold.jpg

Noen som vet prisen på disse forresten?

Enig i at dette er en nydelig modell, andreassr!

Noen som vet om det faktisk er rose gold eller om det bare er rose gold belagt?

Runabout chronoen selges ikke lenger, men regner med det er gullplett på stål, ettersom de andre gullvariantene i runabout-serien er det.