Frieri

Medlem
3. feb. 2013
Sted
Lillestrøm
Etter å ha vært samboere i flere år opphørte forholdet til fruen. Etter et halvt år fant vi tilbake til hverandre, og ting er nå helt fantastisk.

Før første brudd hadde jeg en stund tenkt litt på frieri, men grunnet mye jobbing etc. ble det ikke noe av(noe som også var en av grunnene til at forholdet opphørte.).

Tankene farer nå igjen mot et frieri, og jeg har da to scenarioer jeg ønsker.

Alt. 1.

En storbyferie til NYC. Ha en fin langweekend med hun i sentrum, hvor frieriet vil være med bobler i helikopter over Manhatten.

Alt. 2.

Reise til Cahmonix på skiferie(hun er et fjellmenneske) og fri på en topp med bobler i sekken, eller ordne noe med hotellet med middag etc, på et fott sted.

Hvordan gjorde dere det? -Og kom gjerne med kommentar til mine alternativer.

Hoho! Jeg syns frieri og ekteskap er et av de større tingene ved livet. I og med at hun er et fjellmenneske, så er vel kanskje alternativ to det beste for henne? Morsomt hvordan bobler må være en del av dette :)

EDIT: Jeg gleder meg til å lese mer av denne tråden :)

• Liker
Reaksjoner: Klokkesamler
Av disse to alternativer helt klart nr.2 - på en fjelltopp.
Det er lite romantisk i et helikopter, hvor dere er spent fast og med headset med dårlig lyd og støy på hodet - det blir lett slik: HVA SA DU!!!?

Mitt eget frieri egner seg ikke på trykk, men er fremdeles gift nå 23 år etter;)

• Liker
Reaksjoner: Oddemann og Preacher
Stemmer også for alternativ 2. For min del ble det frieri på en fjelltopp i Norge med ring og Kvikk Lunsj. Boblene ble spart til vi var tilbake på hytta :)

• Liker
Jeg hadde gått for scenario 2!

Jeg hadde planlagt et romantisk frieri på tur til Kypros for 4 år siden.

Ingen ting av det jeg hadde planlagt gikk som det skulle, men frieri ble det og svaret ble ja!

Det ble ikke romantisk, men ganske tragikomisk! Men vi har ledd mye av det i årene etter på! :)

Vi har fremdeles ikke fått fingen ut og giftet oss. Men det må vi få til snart...:)

• Liker
Jeg har nettopp vært gjennom samme prosess, og dro i avtrekkeren her for 3 uker siden. Jeg ville definitivt gått for #2, spesielt hvis hun er fjellmenneske! Gå for bobler i sekken, fremfor middag etc. Jeg gikk for "naturopplevelsen" selv: Varmet opp med 3 timers båttur rundt Capri - etterfulgt av biltur i vintage cabriolet i noen uhyre trange og svingete veier utover Anacapri med fantastisk utsikt. Avsluttet med og se solnedgangen som Anacapri er kjent for… Opp med bobler av sekken og ned på kne. Jeg gjorde det på 5 årsdagen vår, så hadde et godt "alibi" for å lure henne med på diverse uten at hun ble for mistenksom. Var fornøyd med skalkeskjulet mitt, sånn at det forble en overraskelse helt til the bitter end…. Lykke til!

Jeg har nettopp vært gjennom samme prosess, og dro i avtrekkeren her for 3 uker siden. Jeg ville definitivt gått for #2, spesielt hvis hun er fjellmenneske! Gå for bobler i sekken, fremfor middag etc. Jeg gikk for "naturopplevelsen" selv: Varmet opp med 3 timers båttur rundt Capri - etterfulgt av biltur i vintage cabriolet i noen uhyre trange og svingete veier utover Anacapri med fantastisk utsikt. Avsluttet med og se solnedgangen som Anacapri er kjent for… Opp med bobler av sekken og ned på kne. Jeg gjorde det på 5 årsdagen vår, så hadde et godt "alibi" for å lure henne med på diverse uten at hun ble for mistenksom. Var fornøyd med skalkeskjulet mitt, sånn at det forble en overraskelse helt til the bitter end…. Lykke til!
Konge!

#2!
Gjorde selv som Raymond75, bare på en annen øy i Hellas og ting gikk som det skulle :p
Faktisk en mnd siden idag!
Feiret med bobler når vi var kommet hjem. Feiret huseiere i ett år og at vi hadde klart oss som foreldre i ett år i samme slengen :)

Da får jeg vel ta meg en tur opp til Tessori og Joel. Få et overblikk over hva jeg burde gå for.

Heldigvis for meg så har frøknene til mine nærmeste fått beskjedne stener, så det gjør jo min investering litt billigere ;P

Jeg får vel gå for alternativ 2. Det er vel strengt tatt mest hyggelig for hun(og meg da selvsagt.)

Oppfølgingsspørsmål:
Hvordan type/størrelse ring handlet dere?