Frustrasjon!!!

HSR

Medlem
28. april 2011
Sted
Oslo
Må bare få ut noe som har irritert meg en stund, og valget falt da selvsagt på en TS-post!

Har en kamerat som kjøpte en fake rolex, lik den jeg hadde i ekte (sub tt) og han koste seg klart med den, men jeg irriterte meg grønn, så kjøpte grønn hulk! Nå har det seg slik at jeg snuser på en AP, og så har han selvsagt allerede gått til anskaffelse av en fake (med diamanter, æsj)

For meg ødelegger det litt av moroa, og jeg har nesten lyst til å si ifra!

Er dette et kjent problem? Hvordan kan vi endre holdninger mot fakes?
Personlig er jeg ikke fan av homage heller, men her er det snakk om ren fake og merkevaretyveri...

Takk
Håkon

Kjedelig sak. Du synes kanskje det er litt vanskelig å fortelle ham sannheten ettersom han er din kamerat. At dette blir som å sette et Ferrarikarosseri på et boblechassis, burde du kanskje nevne - gjerne i påhør av flere kamerater. Eller i en bisetning nevne at "fake watches are for fake people", som en signatur her inne så fint sier det.

Det er jo enkelt å si; hvorfor i alle dager kjøper du ikke en ekte?
Hvorpå han svarer (typisk i hvert fall): hva slags idiot bruker XXXX kroner på en klokke?
Hvorpå man svarer: hva slags idiot later som om han har brukt XXXX kroner på en klokke?

Og så er dere uvenner for evig og alltid og du slipper å ha noe å gjøre med det dumme mennesket igjen.

Livet er alt for kort til å være rundt mennesker som irriterer oss.

Det er jo enkelt å si; hvorfor i alle dager kjøper du ikke en ekte?
Hvorpå han svarer (typisk i hvert fall): hva slags idiot bruker XXXX kroner på en klokke?
Hvorpå man svarer: hva slags idiot later som om han har brukt XXXX kroner på en klokke?

Og så er dere uvenner for evig og alltid og du slipper å ha noe å gjøre med det dumme mennesket igjen.

Livet er alt for kort til å være rundt mennesker som irriterer oss.

Denne tar jeg med meg videre :)

Jeg synes ikke klokker er verdt å ødelegge et vennskap over :) Selv om han er idiot på klokker kan han være en fin fyr ellers. Jeg har ingen tro på "fake klokker for fake folk"-greia. Folk er bare forskjellige.

Mitt forslag er at du lærer deg selv å ikke bry deg :cool: Så deilig det må være å vite at dine ur er ekte mens hans er fake. Dine ur vil vare, hans vil forgå. Irriterer det deg at han kan imponere damene med sine fine fake ur? Vel, man bør ikke bære ur for å imponere, men for den indre gleden det gir. Vær fornøyd med at din indre glede overgår hans.

Jeg synes ikke klokker er verdt å ødelegge et vennskap over :) Selv om han er idiot på klokker kan han være en fin fyr ellers. Jeg har ingen tro på "fake klokker for fake folk"-greia. Folk er bare forskjellige.

Mitt forslag er at du lærer deg selv å ikke bry deg :cool: Så deilig det må være å vite at dine ur er ekte mens hans er fake. Dine ur vil vare, hans vil forgå. Irriterer det deg at han kan imponere damene med sine fine fake ur? Vel, man bør ikke bære ur for å imponere, men for den indre gleden det gir. Vær fornøyd med at din indre glede overgår hans.

+1

Enig med han over. Er ikke så mye å bry seg om. Jeg skjønner godt din frustrasjon da du bruker mangfoldige laken, og han ikke, men allikevel blir han "like bra som deg".
Irriterende, men jeg hadde hevet meg over han og levd i vissheten om at din er ekte og hans er fake! :)

Jeg er faktisk uenig Anders - all fake industri og støtting av den sier mye mer om folk enn de åpenbart tror.

Er et par ting som ikke er greit å støtte her i verden, fake industrien lener seg tungt på dette (feks barnearbeid).

Det samme gjelder selvsagt all annen fake dritt folk overbeviser seg selv om at er OK å bruke siden det ikke er noen ofre annet enn store, søkkrike bedrifter.

Det blir for lettvint og ingen oppegående mennesker i dag kan med hånden på hjertet si at de ikke forstår hvordan dette egentlig virker.

Ja, altså han er en veldig bra fyr, så er ikke noe feil der, men irriterende når han gjør idrett i å ha fakes (Sub, Daytona, AP ROO, osv) blir det litt irriterende. Han er jo interessert i "merker" da han har LV bager og lignende i ekte vare. Kan jo si det var en bra fake bag selv om jeg vet den er ekte, så blir det kanskje en diskusjon rundt fakes/real deal ;)

Uansett, kommer ikke til å bli uvenner over klokker, så jeg får nesten bare gjøre som dere sier å være fornøyd med å vite at mine er ekte, som gir en fantastisk følelse (urverket, mekanikken, designet osv) :)

Ellers hadde det vært gøy å blottlegge hans fake klokker for andre... Men da hadde jeg vært rimelig asshole! hehe:eek:

Ja, altså han er en veldig bra fyr, så er ikke noe feil der, men irriterende når han gjør idrett i å ha fakes (Sub, Daytona, AP ROO, osv) blir det litt irriterende. Han er jo interessert i "merker" da han har LV bager og lignende i ekte vare. Kan jo si det var en bra fake bag selv om jeg vet den er ekte, så blir det kanskje en diskusjon rundt fakes/real deal ;)

Uansett, kommer ikke til å bli uvenner over klokker, så jeg får nesten bare gjøre som dere sier å være fornøyd med å vite at mine er ekte, som gir en fantastisk følelse (urverket, mekanikken, designet osv) :)

Ellers hadde det vært gøy å blottlegge hans fake klokker for andre... Men da hadde jeg vært rimelig asshole! hehe:eek:

Nei akkurat det mener jeg han må tåle! Hadde jeg hatt en kompis som gikk med fake klokker hadde jeg nok mobbet han for det (eller ihvertfall påpekt det) ved alle anledninger :p Ikke noe asshole over det spørr du meg

Ja, hadde ikke nølt med litt kameratslig mobbing av fakene i en passende setting ;)

Jeg er faktisk uenig Anders - all fake industri og støtting av den sier mye mer om folk enn de åpenbart tror.

Er et par ting som ikke er greit å støtte her i verden, fake industrien lener seg tungt på dette (feks barnearbeid).

Det samme gjelder selvsagt all annen fake dritt folk overbeviser seg selv om at er OK å bruke siden det ikke er noen ofre annet enn store, søkkrike bedrifter.

Det blir for lettvint og ingen oppegående mennesker i dag kan med hånden på hjertet si at de ikke forstår hvordan dette egentlig virker.

I prinsipp enig, men ikke i praksis. Så lenge det dessverre er slik folk flest tenker kommer jeg ikke til å ta noe personlig oppgjør med evt venner som ikke ser det. Jeg har andre moralske oppfatninger om rett og galt også, og jeg velger å ikke forsøke omvende andre på hardhendt vis. Men jeg snakker gjerne fritt om det, fakes også. Men å "si fra" om slike ting, vel det synes jeg ikke er på sin plass overfor gode venner.

Er det en god kompis så vil jeg minne deg på at ærlighet varer lengst.

FHH-fake-watches-fake-people.jpg

«Better with a real something other than a fake nothing»

Vis deg som en større mann, ikke bry deg.
Om han får oppmerksomhet fra høns på grunn av en fake klokke så vil du uansett ikke ha noe med de jentene å gjøre.
De er åpenbart ikke bra nok for "oss" ;)

Jeg hadde vinklet det positivt. -du har opplagt en interesse for klokker og andre finere ting, hva med å sette deg et mål og kjøpe en ekte klokke som vil bety noe for deg resten av livet? Jeg kan hjelpe deg med alle spørsmål du måtte ha underveis.

Tanken er at han vil bli opptatt av det, jo mer man lærer jo mer forstår man.
La han prøve din, han vil merke at den er deiligst å ha på, se på, bruke. La han selv lære nok til å innse selv at falske klokker ikke er bra nok for han!