Frustrasjon

Medlem
29. jan. 2010
Fy fader, nå er det så mye fint til salgs.

1655'en til KarlFr.....sikle
AP RO Dual Time hos Briljantwatches......sikle
GO Chronoen til sjuli......sikle

Faen faen faen. Klokkenkontoen er tom.
Måtte bare dele frustrasjonen med noen som forstår, kona har ingen forståelse for frustrasjonen over å ikke ha 200k tilgjengelig til bruk på stålklædder som viser tiden sånn passelig nøyaktig...

Takk, jeg vet hvordan du har det. AP RO DT er helt fantastisk! Ikke helt feil den GO til Sjul heller, men damn for en AP.

Masse masse jeg har lyst på om dagen også, men er ikke nok på sparekontoen enda:( Dog er beløpet i alle fall på vei etter noen salg i løpet av sommeren!

O du, som jeg skjønner din frustrasjon...

Da jeg selv IKKE har noen impulskontroll å skryte av, må jeg alikevel trekke frem en konkret episode/historie fra mitt liv, og disse ord tilhører nok en god venn av meg, og i hvert fall ikke meg selv. Dog kan jeg, når jeg en sjelden gang går ut av eget sinn, se fornuften i det. Dette var rent konkret i forbindelse med kjøp av hus.

Min(e) kjære og jeg, tittet på hus, men hver gang vi fikk "lyst" på et, så ble budrunden for høye, eller at vi fant ut at det var vesentlige mangler i forhold til garasje, utsikt og div...

Kamerat sa da, og hadde egen erfaring... Drømmehuset kommer alltid igjen og igjen... Noe jeg et år senere helt klart så et mønster i.

POENG/HOVEDPOENG: Hvis man bytter hus med klokke, så ser man at drømmeklokkene faktisk kommer igjen og igjen, stort sett. Jeg har revet meg i håret mang en gang (og av og til vært lettet også) over at DEN ENESTE ENE lekkerbisken blir endret til "solgt" på en eller annen side. Den dukker jo ALLTID opp igjen. Så fortvil ikke, alle disse urene vil dukke opp igjen et eller annet sted, kanskje enda rimeligere.... (PP Aquanaut brenner vel ikke allerede...?).

Du har nok rett, Greg, men i disse unoboxing-tider mister man jo nattesøvnen, matlysten, arbeidslysten og mere til.

Med meg er det gjerne slik at jeg starter jakten på akkurat DET uret jeg ønsker meg, men ender opp med å ønske meg noe helt annet innen jakten er over. Så blir det en ny jakt osv osv.

Veldig frustrerende, men antar at dette kommer av min korte fartstid i "bransjen", og at det vil bedre seg etter hvert.

Heldigvis rakk jeg ikke å finne noe annet innen 2254.50 ble kjøpt, men etter dette har det vært mye forskjellig på ønskelisten. I går kveld fikk jeg enormt lyst på Topales nyinnkjøpte Seamaster GMT, men nå er jeg så nære ved å kjøpe noe annet at jeg må legge bånd på meg.

Du har helt rett, Greg.
Må innrømme at flippetanken har vært innom, men jeg har vel bestemt meg for at nå får det være nok flipping for en stund. Aquanauten er etter min mening så perfekt at jeg vil beholde den. Det er bare det at jeg veldig gjerne skulle hatt en AP RO DT og en VC Overseas Chrono. Og og og og og og ....

Man får bare svelge frustrasjonen og smøre seg med tålmodighet...

Jeg kan komme med et konkret eksempel på hva jeg mener...

Når en viss 16800 ble lagt ut for salg så virkelig brant det i lommen min... Like etter kom det en 168000 hos BW, det begynte å brenne igjen. Ikke så lenge siden dukket en ny 16800 opp hos en forhandler i utlandet jeg har en dialog med, denne hadde et bezelinsert som hadde faded til helt nydelig blåfarge! Jeg var nesten lykkelig over at den ble solgt raskt, da jeg ikke klarte å finne roen, hadde jo ikke råd til den i de tider da jeg planla et annet kjøp. Nok en gang, lettere å gi andre råd enn å følge dem selv. Noe som har funket for meg før var å holde meg totalt unna alt klokkerelatert. Sprakk jeg? Tjaaaaaaa.................