FS: Breitling Chronomat Evolution på lenke

Medlem
9. nov. 2009
Ny klokke på vei inn betyr ny klokke på vei ut. Jeg har en Chronomat som ikke får noe brukstid. Klokken er i meget god stand, ingen store riper eller hakk, men fremstår som mer eller mindre ny. Det følger med manual, men ikke eske eller sertifikat. Jeg fikk klokken som delbetaling gjennom en klokkehandel. Verdivurdering fra autorisert breitling forhandler kan medfølge hvis ønskelig.
Selger den ferdig prutet til TS medlemer for 21000kr Ta kontakt hvis det er noe du lurer på.

Altid interesert i innbytte, så ta kontakt hvis du har et bytte forslag.

DSC_1232.jpg

DSC_1247.jpg

DSC_1250.jpg

DSC_1252.jpg

Denne var nice! SKulle ønske jeg hadde noe å bytte med :(

Har en pose med diverse Seiko og litt annet fra en hittegodsauksjon hvis du vi hal :p

Hei,

Breitling Chronomat Evolution er en meget flott og ettertraktet klokke .... den også en av de mest kopierte klokkene ute på makedet :-/

Jeg er dessverre redd for at du har blitt lurt, dersom du har tatt denne som delbetaling i tro at dette er en ekte Breitling. Av bildene er jeg 99,9% sikker at dette er en Replica v1. (feil datofont, mangel av 11 minutter merket i øverste subdial). At klokken i tillegg kommer uten papirer er også ofte et tegn på at klokken ikke er ekte.

Her finner du mer info som avslører denne replicaen: http://f4buz.com/watches/breitling/fakes/chronomats.html

Beklager å måtte overbringe deg denne kjedelige nyheten.
Håper du kan få igjen dine penger av forrige eier.

tigergutt
---

Godt ekspertene har talt!

Jeg har drevet med klokker i 20 år, jeg kjenner merkene Rolex, Breitling og Omega meget godt, at dere tror at denne er falsk sier vel mer om dere. De jeg "trader med" er for det meste seriøse tradere som har mange klienter som kjøper og selger mye klokker. Men nok om det, det jeg ønsker fra dere som tror ting ikke er som de er undersøk bedre før dere kommer med slike utsagn som dere gjør, det får dere til å fremstå som komplette idioter.
Jeg er ikke dum, jeg poster ikke en klokke her for salg som jeg ikke kunne stå for. Klokken er 10000% ekte for å bevise dere feil så har jeg postet følgende bilder av klokken.
mellom lugs på nedsiden finner du produksjonsdato på klokken tallene angir uke og år klokken er produsert, samme finner du på lenken. Utenom serienummeret selvfølgelig.
Jeg har ikke verktøy som kan sku opp klokken, men hadde jeg hatt det så skulle jeg gjerne ha gjort det får å vise dere det.

Johnny har en helt lik til salgs, så her er det bare å sammenlikne. Her er linken:
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19559244

Konklusjon,
IKKE KOM MED SLIKE UTSAGN HVIS DU IKKE KAN FØLGE DEM OPP, IGJEN DET FÅR DERE TIL Å FREMSTÅ SOM KOMPLETTE IDIOTER SOM TROR DERE ER VERDENSMESTRE SÅ EGENTLIG HAR DERE IKKE SNØRING PÅ HVA DERE SNAKKER OM.
komme med utsagn som "den B ser ikke riktig ut eller viserene er feil osv. Mitt spørmål går til dere begge har dere hatt en slik klokke noen gang mellom hendene? eller baserer dere "ekspertisen" utfra bilder dere har sett?? Klokken er 100% authentisk Breitling, den var innom en autorsert breitling forhandler for 6 mnd siden og ble justert fordi den gikk litt for sent i forhold til det den skulle.

Sorry hvis jeg støter noen, men jeg blir en smule irritert av sånt bambus!

DSC_1267.jpg

DSC_1266.jpg

DSC_1265.jpg

DSC_1264.jpg

Det er jo synd dersom noen poster at klokken er falsk i din salgstråd dersom dette ikke medfører riktighet! Hvorfor ikke skaffe ektehetssertifikat med det samme fra AD? På den måten blir jo all eventuell skepsis satt til side.

Jeg, som Tigergutt, stusser likevel over at klokken mangler 11-minuttersindeksen på den øverste subdialen. Klokken som du linker til hos Johnny har denne markeringen.

OG dette er IKKE et angrep på deg eller din intigritet lightningii!!!

Hei igjen,

Først .... min post var ikke et angrep på deg !

Men hvis du er en trader, ønsker du vel å være sikker på at det du selger er 10000% ekte ?

Det tok meg 2 minutter å søke opp serienummeret på din klokke 2073888 .... merkelig nok er det flere som har akkurat dette serienummeret ! http://breitlingsource.com/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=5384&hilit=2073888

Spørsmålet er da; sitter du med den ekte eller en av de 1000 kopiene der ute ?

Kanskje du bør få Bjerke til å åpne klokken, og stadfeste ekthet eller ei ?

Hilsen "idioten"

Jeg må tydligvis ta dette opp med selger. Han er seriøs han, så det er ikke et problem. Jeg regner med at han har tatt den i bytte ifm et salg han gjorde. takk! Dette hadde jeg ikke forventet. Har hatt klokken nå i 3 mnd, uten å bruke den! i følge ham så var den sjekket av breitling servicecenter for 6 mnd siden ifm at den gikk for sent. Hmm interesant!

Salget trekkes tilbake, forbanna møkk, men jeg har sannsynlligvis gått i fella. Nå begynner jakten på å få pengene mine tilbake, klokken ble verdsatt til 23000 av min vintage 1665 Seadweller. Jeg hadde aldri trodd at den var falsk. Er faktisk litt sjokkert!

Leit å høre, lightningii. Det viser bare hvor forsiktig man må være. Og at den samlede hjernekraften her på Tidssonen kanskje ikke skal avfeies så raskt. Håper du får pengene dine tilbake!

Salget trekkes tilbake, forbanna møkk, men jeg har sannsynlligvis gått i fella. Nå begynner jakten på å få pengene mine tilbake, klokken ble verdsatt til 23000 av min vintage 1665 Seadweller. Jeg hadde aldri trodd at den var falsk. Er faktisk litt sjokkert!

Jaja, godt det er flere idioter her da ;)

Håper du får ordet opp med selger Lightningii, er han seriøs går det sikkert bra.
Og stor takk til Tigergutt og eazy123, flott at vi har dyktige folk som passer på.

Hei,

Skjønner at ightningii blir frustrert når en som meg "Junior Member" av tidssonen kommer med en slik påstand.
Det er her snakk om forholdsvis mye penger, og vi hadde vel alle blitt rimelig frustrert dersom vi hadde oppdaget at vi kanskje ikke satt med ekte vare, men en god replica.

Håper at ightningii får sine penger tilbake, slik at denne historien kan ende lykkelig ....

ightningii gir du oss en update når du har fått snakket med tidligere eier ?

tigergutt
---

Hei,

Skjønner at ightningii blir frustrert når en som meg "Junior Member" av tidssonen kommer med en slik påstand.
Det er her snakk om forholdsvis mye penger, og vi hadde vel alle blitt rimelig frustrert dersom vi hadde oppdaget at vi kanskje ikke satt med ekte vare, men en god replica.

Håper at ightningii får sine penger tilbake, slik at denne historien kan ende lykkelig ....

ightningii gir du oss en update når du har fått snakket med tidligere eier ?

tigergutt
---

Junior eller ikke, det var en spot-on analyse! Jeg klarte ikke ens å se merket kring 11 på subdialen som det var snakk om.....Panerai har jeg rimelig kontroll på, men Breitling har jeg tydelig ikke snøring!