FS: Festina Dual Time Zone **SOLGT**

Medlem
5. mai 2009
Sted
Oslo
** SOLGT **

Legger ut denne da den så og si aldri får noe armtid. Liker klokken godt og den sitter overraskende godt for sine 45mm, men kanskje det bare er godfølelsen som mangler? Uansett, legger den ut så får vi se om noen andre får gode vibber :).

Ønsker: Nå 800,- pluss frakt, evt kan den hentes i Oslo (Grünerløkka).

Prisen er satt ned 20% da jeg fant en liten ripe i glasset på denne når jeg skulle ta noen bilder av skiven for PerØ i dag, 13.06.2011. Mtp at jeg ikke har merket denne før nå er det neppe hva vi kan kalle en diger ripe, men den er nå engang der og jeg kan ikke la vær å nevne den nå som jeg har sett den selv.

Kommer med boks, kjøpte den brukt så har ikke noe papirer dessverre. Tror dog nyprisen på disse var et eller annet sted rundt 3-5000,- i norge, men sikker er jeg ikke. Original skinnrem, 24mm lug-width.

Det er litt riper på spennen, forsøkt avbildet.

Er to urverk i denne, et lite quartz urverk for tidssone nr to og et småkjipt miyota (skrivemåte?) verk for hovedklokken. Men det fungerer og går ikke nevneverdig upresist selv om jeg ikke skal hevde å ha målt det.

DSC_0036 by NnaitsirhC, on Flickr

DSC_0038 by NnaitsirhC, on Flickr

DSC_0039 by NnaitsirhC, on Flickr

Jeg har tatt ut batteriet fra den sekundære tidssonen da dette var tomt og jeg ikke ville ha noen syreskader el.lign inni der, så den trenger er nytt batteri og sikkert en test av vanntetthet før noen hopper i sjøen med den.

Må ikke selge så gi beng i skambud, da kjøper jeg heller en 2824 eller noe på ebay og leker meg som urmaker :p.

Diskuter hva pokker dere vil i salgstråden forøvrig ;).

Jeg synes det er et tøft ur og skulle gjerne ha prøvd et 45mm på armen. Kanskje litt mye å bruke en høvding bare for å prøve det og i tillegg blir jeg litt skeptisk til uret når jeg leser annonseteksten :D

Forstår at dette ikke er lettsolgt og siden du inviterer til diskusjon i salgstråden tar jeg meg den frihet og be om andre medlemmers synspunkt på "tilbudet" :)

Jeg synes det er et tøft ur og skulle gjerne ha prøvd et 45mm på armen. Kanskje litt mye å bruke en høvding bare for å prøve det og i tillegg blir jeg litt skeptisk til uret når jeg leser annonseteksten :D

Forstår at dette ikke er lettsolgt og siden du inviterer til diskusjon i salgstråden tar jeg meg den frihet og be om andre medlemmers synspunkt på "tilbudet" :)

Jeg liker ærlige annonser jeg, og når klokken ikke koster mer enn prisen for en full tank 98, kan jeg godt la meg friste. Skulle ønske å sett noen flere bilder, gjerne et bilde dedikert skiven....

Det er lov vet du!

For å være 45mm er denne usedvanlig enkel å ha på armen, mest pga. korte lugs.

Skal være fullstendig ærlig å si at når jeg leser annonseteksten min selv er jeg muligens i overkant negativ, har vel ikke akkurat lagt sjelen i å skrive en selgende tekst.

Men kan forklare litt hva jeg har ment her :).

Verket som står i et "kjipt" fordi det er såkalt "unregulated" - i praksis betyr det at sekundviseren kan være litt jerky, litt på samme måten (mye på akkurat samme måten faktisk) som chrono sekundviseren i en 7750 oppfører seg.

Videre er det "kjipt" fordi det kunne passset i en middels liten kvinneklokke men her det plassert i en 45mm herreklokke som, til alt overmål, har et vindu på baksiden for å demonstrere nettopp dette.

Når det gjelder vanntettheten og behovet for å få den testet er det rett og slett bare fordi jeg har åpnet den og tatt ut batteriet som var tomt og jeg ikke var lysten på en syreskade dersom batteriet skulle ha blitt grettent før eller siden.

Jeg fant forøvrig en bitte bitte liten ripe i glasset når jeg tok noen bilder av skiven nå, mtp at jeg ikke hadde sett den før nå er den ikke akkurat enorm men det forandrer for så vidt litt på hva jeg forsøker å selge her. Tror ikke jeg klarte å fange den på bildene, men jeg så den i hvert fall.

Oppdaterer derfor første posten med ny pris, 800,- pluss frakt :).

Jeg liker ærlige annonser jeg, og når klokken ikke koster mer enn prisen for en full tank 98, kan jeg godt la meg friste. Skulle ønske å sett noen flere bilder, gjerne et bilde dedikert skiven....

Pga. litt teknikaliteter var det vanskelig å sette opp lysboksen og stativet mitt som normalt så disse bildene er dessverre litt suboptimale, men tror man klarer å se teksturen i skiven og at det er en annen tekstur på "sone to" skiven. Overraskende gjennomført skive egentlig.

skive_1 by NnaitsirhC, on Flickr

skive_2 by NnaitsirhC, on Flickr

skive_3 by NnaitsirhC, on Flickr

skive_4 by NnaitsirhC, on Flickr