FS: Noe for hobbyurmakeren? **SOLGT**

Medlem
8. april 2008
Sted
Kirkenes
Juvelen i kronen, min 50+ år gamle Ernest Borel søker et hjem.

Nydelig patina, sub-seconds og 17 skinnende juveler i det manuelle verket. Fjæren er meget slakk og dermed en drøm å trekke opp. Jeg tviler på at den noen gang har hatt en service, så her har amatørurmakeren en enestående mulighet til å boltre seg på upløyd mark.

Remmen er en sort pilotrem i lær fra Jürgen som krympet uforklarlig fra 18 til 17mm på veien fra Pforzheim, man kan faktisk se barettene og dette gir uret et visst James Bond-preg. Kassen i rustfritt stål er upolert, waterproof og antimagnetic, her er det bare å hoppe i dykkerdrakten eller i MR-maskinen.

Noe usikker på opprinnelsen til urverket, men det er pent stemplet så her snakker vi antagelig inhouse (muligens et foredlet ETA-verk, prisen er i såfall NOK 45.000 for DJM, SvenBertil og Risti4Life :mrgreen: ). Andre kan sikre seg denne diskrét luksusen for, tja, jeg prøver meg med 400 kroner? Åpen for bytter og generelle forhandlinger.

IMG_2742.jpg

IMG_2743.jpg

IMG_2744.jpg

IMG_2745.jpg

Re: FS: Noe for hobbyurmakeren?

hahaha, JoLu; du er min nye favoritt! For en forrykende god annonse! Hva er diameteren på herligheten?

Du skal ikke se bort fra at jeg er interessert i denne skjønnheten. Med min svakhet for in-houseverk så sier det seg sjæl at Ernst Borel ville være et selvsagt og nødvendig tilskudd til samlingen :D

Re: FS: Noe for hobbyurmakeren?

Jeg hadde ikke tenkt å avsløre det før den var solgt, men diameteren er i overkant av 32mm + krona.