FS: Omega Constellation Piepan SOLGT

Medlem
31. jan. 2009
Sted
her og der
Omega Constellation piepan.

Omega verk, krone, kasse og urskive. Også glasset er Omegamerket.

Modell: 14900 SC 62
Urverk: Automatisk cal 551 - COSC (chronometer) justert i 5 posisjoner og temp
Serienr: 19 37X XXX

Funfact: Denne Constellation modellen er faktisk designet av Gerald Genta for Omega jfr Desmond Guilfoyles Constellation blog

Urets tilstand:
Så vidt jeg kan slå fast er dette et helt orginalt Omega ur. Dette tyder også proveniensen på - det er kjøpt av meg i Norge - to eiere før meg.
Kassen MÅ være polert til en viss grad. Det er ikke mulig at et ur fra 1962 kan være i en sik tilstand uten at det har blitt polert. Min oppfatning er at kantene fortsatt er skarpe på hornene (eller lugs). Jeg synes det er pent - bruk bildene som referanse - jeg klarer ikke å ta bedre.

Da jeg kjøpte det ble det oppgitt å være renset og justert - det har jeg ikke bevis for eller grunnlag for å uttale meg om - så det selges med såkalt "servicehistorikk" ukjent. Men det går meget godt.

Kronen: Dette uret har korrekt krone til modellen - den flate ti-sidige ref # 4204
Visere: Mindre alderspletter på disse. Ikke mint.
Skive: I meget god tilstand !

OBS - jeg har i aften slått fast at jeg ikke kan trekke uret for hånd med mine "pølsefingre", det ER en slank krone dette men likevel - Min datter på 11 klarte det til en viss grad. MAO det er grunn til å tro at man bør skifte velle. Men uret behøver slett ikke trekkes for hånd.......
Men interesserte må ta dette med seg !!!!

NY PRIS .............SOLGT

På ære og samvittighet ;) - og skulle man være medlem her, kjøper og er VELDIG misfornøyd kan jeg alltids ta det tilbake i samme stand og minus frakt. Den vil gå som det suser på Ebay eller Tradera som er neste stopp hvis det ikke blir salg her.

Nok prat.......piepanen er den til venstre ;)

pierceomega2.jpg

pierceomega.jpg

IMG_0885_edited.jpg

IMG_0884_edited.jpg

IMG_0886_edited.jpg