FS: Rolex Submariner 5513 - "meters first" **RESERVERT**

Hopalong

Støttemedlem
Medlem
16. juni 2009
Sted
Cockaigne
For salg er min 5513 med den ettertraktede "meters first"-skiven. Klokken er pen for alderen - kassen er uten kraftige merker og ikke overpolert. Dessverre har lenken slitt mye ved lenkefestene, slik at hverken serienummer eller eller modellnummer er leselig.

Klokken fikk full service hos Askeland i Stavanger i april 2010, kvittering medfølger - med den sjarmerende teksten "Dette uret er 45 år gammelt. Vis hensyn. Dette er ikke lenger et proff dykkerur men en museumsgjenstand." :)

Skiven er uten merker eller hakk. Muligens har skiven på et tidspunkt fått pålagt nytt lysstoff - tidligere eier mente det, mens urmaker trodde det ikke. Uansett har lysmaterialet sprukket og antatt en gulgrønn farge. Det lyser fremdeles svakt. Bezelen beveger seg godt, men mangler perlen.

Klokken leveres med den originale 9315-lenken, som er skranglete og slitt men fremdeles brukbar. Jeg har aldri båret den på lenke, men på nato eller skinnrem. Jeg vedlegger en natorem i sort skinn eller "bond"-utførelse.

Jeg praktiserer åpent kjøp - kjøper kan uten grunn ombestemme seg i løpet av de første dagene; returnere uret og få pengene igjen.

34000/bud. REDUSERT TIL 32000 -OG IGJEN TIL 31000 Pm eller erik@epost.no

P5052368.jpg

P5052378.jpg

P5052382.jpg

aaa1ed39.png

P3080032.jpg

PC060366.jpg

P1000562.jpg

Bump igjen. Mange gode bytteforslag har kommet, men denne gang er det nok bare rent salg som gjelder. Nå kr 31000.