Etter å ha vurdert det nøye har jeg nå kommet frem til at den gamle krigeren må selges, den får ikke nok "wrist time"
650 ccm tosylindret boxermotor.
Registrert første gang i 1995, men tror den er produsert i 1993.
Kjørt kun 350 mil. Edit: Har kjørt ca 400 mil
Originalmontert og godkjent sidevogn.
Revers.
Grusom farge - brun eller grønn, tror jeg.
Utslitt bakdekk.
Starter og går når den skal.
Edit: Baklysglass ødelagt, trerammen i setet i sidevognen har råtnet - litt snekring må påregnes. Den har nok behov for en liten brush-up. Ny farge hadde også gjort seg.
Denne sykkelen er en mer eller mindre tro kopi av en BMW ca 1940-modell. Russerne kjøpte en håndfull sykler fra Tyskerne, før de ble uvenner, og disse ble så kopiert for videre produksjon til det russiske forsvaret. Syklene ble produsert så og si uforandret de neste 60 årene.
Den er ikke spesielt god å kjøre, men til småturer i og rundt byen er den mer enn grei nok. Fin å bruke hvis man skal ut med båten en tur, da den kan parkeres nesten overalt - det er bare å rygge den til skogs. I sidevognen er det plass til en voksen eller to barn, og i tillegg er det plass til en sekk med poteter og en kasse øl i bagasjerommet. Toppfarten ligger på omkring 100 km/t. Har vært både på Karl Johan og Tyrigrava med denne sykkelen og den får mer oppmerksomhet enn selv de feteste syklene fra Harley Davidson når jeg "lukeparkerer" utenfor TGF.
Det er ikke mange slike til salgs, om noen i det hele tatt i øyeblikket, og jeg har satt prisen til beskjedne 10.000,- + reg/årsavg.
Er absolutt åpen for å bytte mot et ok ur.
Dro av presenningen og børstet av det verste støvet - her kommer bildene:
Åpent bagasjelokk:
Originalverktøy - ikke rustfritt - inkl luftrykksmåler:
Instrumentbordet inneholder kun det mest nødvendige:
Sylinder og forgasser på venstre side. Egen choke på hver forgasser i tillegg til Main Choke på luftfilteret sikrer lett start i all slags vær:
Kardangdrift betyr lite vedlikehold:
650 ccm tosylindret boxermotor.
Registrert første gang i 1995, men tror den er produsert i 1993.
Kjørt kun 350 mil. Edit: Har kjørt ca 400 mil
Originalmontert og godkjent sidevogn.
Revers.
Grusom farge - brun eller grønn, tror jeg.
Utslitt bakdekk.
Starter og går når den skal.
Edit: Baklysglass ødelagt, trerammen i setet i sidevognen har råtnet - litt snekring må påregnes. Den har nok behov for en liten brush-up. Ny farge hadde også gjort seg.
Denne sykkelen er en mer eller mindre tro kopi av en BMW ca 1940-modell. Russerne kjøpte en håndfull sykler fra Tyskerne, før de ble uvenner, og disse ble så kopiert for videre produksjon til det russiske forsvaret. Syklene ble produsert så og si uforandret de neste 60 årene.
Den er ikke spesielt god å kjøre, men til småturer i og rundt byen er den mer enn grei nok. Fin å bruke hvis man skal ut med båten en tur, da den kan parkeres nesten overalt - det er bare å rygge den til skogs. I sidevognen er det plass til en voksen eller to barn, og i tillegg er det plass til en sekk med poteter og en kasse øl i bagasjerommet. Toppfarten ligger på omkring 100 km/t. Har vært både på Karl Johan og Tyrigrava med denne sykkelen og den får mer oppmerksomhet enn selv de feteste syklene fra Harley Davidson når jeg "lukeparkerer" utenfor TGF.
Det er ikke mange slike til salgs, om noen i det hele tatt i øyeblikket, og jeg har satt prisen til beskjedne 10.000,- + reg/årsavg.
Er absolutt åpen for å bytte mot et ok ur.
Dro av presenningen og børstet av det verste støvet - her kommer bildene:
Åpent bagasjelokk:
Originalverktøy - ikke rustfritt - inkl luftrykksmåler:
Instrumentbordet inneholder kun det mest nødvendige:
Sylinder og forgasser på venstre side. Egen choke på hver forgasser i tillegg til Main Choke på luftfilteret sikrer lett start i all slags vær:
Kardangdrift betyr lite vedlikehold: