FS: Vintage Seiko 7005-8062, 700 NOK

Medlem
26. jan. 2012
Sted
Kolbotn
For salg kommer en vintage Seiko 7005-8062.
Med plats (og lov) til fem klokker i boksen og nytt på vei inn må denne gi plass.

Skiven er merket "Japan 7005-8090R.
Serienumret på baksiden er 303115, noe som daterer den til Oktober 1973
-noe som også selger her oppga, se link for dateringsveiledning.

Uret er mekanisk (automatisk) med datovisning og sprek rød sekundviser.
Efter hva jeg kan se på nett på tilsvarende klokker så er alt orginal.

Caset har en størrelse på Ø38mm og den er 45mm från lug til lug og har en avstand mellom hornen på 19mm.
Kronen lar seg skyve nesten helt in i caset og gjør at uret fremstår som "dressy" og "clean" - når den dras ut kan dato og henholdsvis tid stilles.

Klokken kommer uten papirer og med ukjent servicehistorikk, men i tillegg til eftermarkedsreimen jeg kjøpte den med kommer to eftermarkedslenker.
Den i messing/stål er oppriktig sagt svært skranglete og billigkjøp på eBay,
men den helt i rustfritt er ikke så aller verst

Prisen på denne tenker jeg blir 700 NOK eller fornuftig bud.
Dette er nesten halvparten av hva jeg fikk den for i bytteverdi og like under det den kan sees på bukta for.
F2F Oslo fungerer men ser også muligheten at den sendes mot forskuddsbetaling med min portokost.

Så bilderne - på familjebildet har jeg trykkt in en 20mm rem i strutsskinn (Ostrich) som den klær riktig så bra.
Den kan gå inn i en paketpris på 850 für alles.

Stand: klokken er som sees et brukt ur med snart 40 år på nakken og det synes men er ikke skjemmende slitt, det er overfladiske riper på stål og bittelittet hvit merke på glasset (ikke sprek/ripe).

7Xmkp.jpg

b9bcQ.jpg

tedkG.jpg

Nmlfc.jpg

JNRvE.jpg

rRHuA.jpg

SpW1J.jpg

H3SmF.jpg

Med nytt på vei inn så ble jeg så ivrig at bildene ble tatt uten gode lysforhold.
Hvis ønskelig kan dagslysbilder sendes eller så får du vente på *Bump* og nye friske bilder :)