FSOT: IWC Mark XVI

Medlem
26. mai 2009
Sted
Østlandet
FSOT: IWC MARK XVI *SOLGT*

Selger en meget pen IWC Mark XVI. Leveres komplett med boks, garantikort og bruksanvisning. Uret er kjøpt hos Alf Lie i Oslo 23.12.08. Ingen riper eller merker på kassen/safirglasset. Leveres med original sort alligator reim og foldespenne.

Forumspris kr. 15.500,- Kan også være aktuelt med et bytte.

Mer info om uret på : https://www.iwc.com/index-en.asp

IWCMarkXVI005.jpg

IWCMarkXVI022.jpg

IWCMarkXVI011.jpg

IWCMarkXVI009.jpg

.

Anders

Gratulerer med et fantastisk ur til en strålende pris fra en seriøs selger (selv om han viser et innfall av dårlig dømmekraft ved å selge en MkXVI).

Hadde jeg ikke hatt et eksemplar selv, ville jeg kjøpt dette sporenstreks.

Gratulerer med et fantastisk ur til en strålende pris fra en seriøs selger (selv om han viser et innfall av dårlig dømmekraft ved å selge en MkXVI).

:D Prøvde faktisk så godt jeg kunne og beholde denne! Men den ble aldri større enn 39 mm.. Nå starter jakten på en Pilot's Chronograph 3717 :)

Takk takk :)
Er det originalt med foldespenne til Mxvi? Ser mange som er avbildet med en standard lås? Jeg er uansett superfornøyd!

Foldespennene fra IWC er ekstrautstyr og koster mer enn et interessant vintage-ur. Rundt 3500, mener jeg, men kvaliteten er fantastisk. I tillegg er det stilig, minimerer slitasje på remmen og fungerer som motvekt på håndleddet - veldig komfortabelt spesielt ved tunge ur.

Ulempen er at dersom dine forfedre klatret ned fra treene for like lenge siden som mine gjorde det (og i mellomtiden ikke har livnært seg med tømmerhogst), har evolusjonen nå gitt deg håndledd som gjør disse foldespennene ukomfortable. Det finnes mer komfortable foldespenner, men ikke fra IWC.

Jeg er ikke spesielt glad i foldespennene til IWC, eller foldespenner sånn helt generelt. Kjøpte meg en vanlig IWC-spenne hos Alf Lie til Portuguesen min, og vips var den komfortabel :)

Morsomt å se at klokken min har fått så mange nye eiere. Denne må da være solgt 3-4 ganger?!

Prisen ser også ut til å holde seg godt :)