FT/FS: BYTTET BORT !!!! JLC Master compressor memovox "Nye bilder"

hman

Støttemedlem
Medlem
28. nov. 2010
Sted
Østfold
Hei

Jeg er interessert i å bytte min JLC Master compressor memovox i noe annet spennende. Jeg får ikke brukt denne så mye som jeg skulle ønske. Prøver i første omgang å få igang et bytte, men om noen gjerne vil kjøpe denne så er det mulighet for det også. Prisene på Master serien er godt dokumentert på forumet.

Jeg ønsker å bytte med nedover helst med en klokke + kontanter, men to klokker er også mulig. Og jeg ønsker helst klokker av nyere dato og som er kjøpt i Norge. Søker først og fremst klokken mellom 39 og 43 mm. Har du noe annet spennende så kom med det allikevel.

Klokken kommer med alt av orginalt tilbehør og Papirer. Den er kjøpt hos Bjerke i 2007. Den kommer på orginal alligator rem med butterfly spenne. Klokken har vanlige hairlines og et et par små riper på bezel, men det skinner så mye at disse er vanskelige å se. Butterfly spennen har noen bruksmerkerer, men fungerer utmerket. Jeg har brukt den mest på lysebrun skinn nato som følger med. Klokken har akkurat vært hos Urmaker Tiedeman for en service. Klokken går nå meget godt.

Info om klokken:

Skiven inneholder indre bezel som justeres av urets venstre krone, time- og minutt indikatorer samt en "halvmåne" som viser innstilling for vekkeruret. Viserne er tradisjonelle "baton" JLC visere. Baklokket er massivt med innlagt gullsegl.

Diameter: 41,5 mm
Tykkelse: 16 mm
Lug bredde: 21/18 mm
Vekt: 112 g
Glass: safir
Vann tetthet: 100 meter
Kaliber: JLC cal. 918
Stener: 22
Pulseringer: 28800 pr time
Gangreserve: 45 timer

Les gjerne presentasjonen av uret som er laget her på TS.

http://www.tidssonen.no/anmeldelser/jaeger-lecoultre-master-compressor-memovox/

Aktuelle klokker:
  • Jeg har aldri eid en Rolex og kunne tenke meg en explorer eller en Sub. Er åpen for andre forslag også.
  • Jeg har akkurat solgt min IWC Ing. amg, men kunne tenke meg en annen IWC ing. av et eller annet slageller en IWC pilot eller noe annet spennende.
  • Omega PO 42 eller er også aktuelt

IMG_1179.jpg
[/IMG]

IMG_1180.jpg
[/IMG]

IMG_1181.jpg
[/IMG]

IMG_1182.jpg
[/IMG]

IMG_1155.jpg
[/IMG]

IMG_1158.jpg