Liten oppdatering for å bidra litt til forumet, seslvom det for de fleste av dere sikkert er barneskole lærdm
Da har vi vært hos AD her i colombo sri lanka som har holdt på i over 40år av samme familie, super hyggelig gjeng!!!
De åpnet klokken og fryktet det værste da det så slik ut:
Selvom klokken ikke har vært i bruk mer enn max en uke siden oppholdet hos AD sa de at dette er sånn det kan se ut etter bare 2-3 dager med klorvann (enda raskere med saltvann). Heldigvis fikk de konstatert at det ikke hadde påvirket verket enda, men klokken trenger en service. Dette fikk de selvsagt ikke tid til da vi drar i morgen, men de renset det som var av rust og sa at det skulle gå helt fint å vente med service til vi kommer hjem på mandag om 6 dager.
De trykktestet også klokken og alt var i orden så min synsing var (kanskje som forventet) helt bak mål.
Konen fikk streng beskjed om alltid å sjekke kronen før hun bruker klokken i vann, men enda strengere beskjed om at den skal brukes og ikke ligge igjen på land, hvis ikke var det ikke vits i å kjøpe rolex eller en annen dykker for den saks skyld.
Det de sa at det var helt riktig av sonens medlemmer og min norske AD å sende oss dirkete til nærmeste AD, så takk til dere. Hadde vi vært langt ute i jungelen eller på en øde øy for flere dager så hadde vi gjort det lurest i å fylle klokken med vann og lukket kronen som et macgyver tips
Det beste med hele opplevelsen var at de dro oss med på hele prosessen og viste oss det ene og det andre på bakrommet der de tar service og de ville ikke høre snakk om betaling for at 3 mann svingte seg rundt for oss i 30min
Da ender nok hele hendelsen med at man lærer så lenge man lever og at det er litt ekstra betryggende at rolex trener folkene som er i "butikk" over hele verden