G-shock

Medlem
31. juli 2010
Innlegg
2.097
Sted
Stavanger
Skal jeg ha en?

EDIT: mislykket poll.
Men dog, har litt lyst på. De er jo rene datamaskinene nåtildags

EDIT2: skal ha ja
 
Redigert:
Ja.

Men keep it simple, syns nå jeg.
De firkantete er råkule, har du gøtts til det så gå for en "rund" i crazy farver.
Vit? Svårslått sommerkombo :)
 
Skal jeg ha en?

EDIT: mislykket poll.
Men dog, har litt lyst på. De er jo rene datamaskinene nåtildags

Go for it! :D

Jeg er meget fornøyd med min Riseman, den har masse unyttige funksjoner som jeg liker. :p

Solarpower, altimeter, termometer/barometer, atomklokke styrt tid, 29 tidssoner...for å nevne noe.

 
Redigert:
Ja, det synes jeg :D

Jeg har blant annet en DW5600MS-1, svart med negativt (svart) display. Synes den er ganske kul, og tåler alt. Min _virkelige_ beater.

841460d1349629394-need-help-dw5600ms-1-vs-g5600kg-3-dw-5600ms-1dr-b.jpg


Har også en orange Gulfman, med tidevannsindikator. Kul sommerklokke, men den ender nok opp på K&S da den ikke brukes så mye.

g_9100r_4_2.jpg
 
Jeg hadde jakta på en G-shock en stund men mista motet hver gang jeg var innom ebay og søkte. En jungel!
Men mer eller mindre tilfeldig slo jeg til ei i serien GLS-100. Mye pga at den nylonremmen med skinn-fóring så comfy ut i motsetning til andre "hardplast" greiene på mange andre g-shocks (den ER ekstremt komfortabel). Likte i tillegg utseende.

Har hatt denne et par mnd og likte den så godt at jeg også kjøpte meg ei i hvit.

De er uten masse fancy funksjoner - kun det mest elementære i grunn (tid, worldtime, nedtelling, to stoppeklokker og alarm).
Ca $95 (som ble totalkostnaden) på ebay fra Hong Kong, for min del.

8684334748_c4cdb4b69b_z.jpg


8684335582_cc46aa22b8_c.jpg


9412155867_a4058c5ebc_z.jpg


gls-100_3.jpg


Den olivengrønne er GLS-100-3 og den hvite GLS-100-7
 
Ikke noe galt i å eie en G-shock. Jeg fikk min for bare et par dager siden. Sol-lading, negativt display, atom-stilling og dessuten med lenke. Kjempebehagelig, og den tåler sikkert alt i verden.

Men jeg vet ikke helt om jeg tenker på det som en "klokke". Hvis noen spør meg hvor mange par sko jeg har tenker jeg ikke på slalomstøvlene...

58043C50-EF3D-47EA-8E5A-FC130F0A44AA-4909-000001DD5DA8180D_zps21a3b4b4.jpg


9E7DBE6D-55EA-415E-8BC2-00D52814DCFD-4909-000001DDAFC73F1C_zps09d1f7ef.jpg
 
Ja, grei å ha for mange anledninger. Jeg bruker gjerne en av mine tre som reise-klokke. Praktisk på beachen, eller ander steder det er greit å ikke flashe verdier. Blir ikke ødelagt og vekker ikke oppmerksomhet hos tvilsomme individer.

Har basis dw-5600, en G-Lide 5600 (Glossy svart) og favoritten gw-5000. Gw-5000 lader seg med sol lys, kan synke seg mot alle 6 atom urene iverden, + annet snadder. Ticker alle geek boxene :)
 
Jeg har to g-shock og en annen casio(min beater/jobbklokke) og er kjempefornøyd! :)

Så, jeg stemmer ja til g-shock!
 
Føler G-Shock er litt i vinden, ikke så rart ettersom det er mange kule å velge i.
Har hatt to G-Shocker selv, den ene var hvit og var helt utenfor min komfortsone. Sist var en GX-56 som desverre ble for stor, så har vel vært maks uheldig/udyktig i mine valg.

Har dog en Protrek (Pathfinder? ) PRG-240 på camo nato som sitter som et skudd ;)
 
Etter flere timer navigering og research i G-Shock jungelen fant jeg en Mudman fra denne serien:

img58582281.jpg




paypal.gif
 
Jeg bruker en 6900 til hverdags, og er veldig fornøyd. Den tåler alt, og har en del funskjoner jeg har bruk for. Det er en klump med plastikk, og på ingen måte "pen", men jeg ser på den som et redskap, en bruksgjenstand. Så kan jeg spare mine gamle omegaer til finere anledninger.

Jeg kommer for øvrig til å skaffe meg flere g-shocks, om ikke riktig enda. De har noen modeller som er litt kule, uten at jeg helt vet navna på dem.
 
Redigert:
sånn ja. da er 2 stk på vei. Greide ikke bestemme meg hvilken type unyttig informasjon, utseende eller bruksområde jeg trengte.

Casio PRG-260-1
type høydemåler, barometer + masse annet unyttig men fint å ha på tur
casio1_zpsa3f3a93a.jpg











GW-A1000-1ADR
Litt mer tøff hverdagsklokke, eller type klokke til bruk ved saging, dekkbytte. Ikke at jeg gjør det EVER. men just incase. You never know.

review på A blog to watch - av Ariel Adams

casio2_zps0faca55a.jpg
 
Føler G-Shock er litt i vinden, ikke så rart ettersom det er mange kule å velge i.
Har hatt to G-Shocker selv, den ene var hvit og var helt utenfor min komfortsone. Sist var en GX-56 som desverre ble for stor, så har vel vært maks uheldig/udyktig i mine valg.

Har dog en Protrek (Pathfinder? ) PRG-240 på camo nato som sitter som et skudd ;)

Hvordan fikk du den på nato?
 
Her er min:


Kjøpte den i 6. klasse, for mine egne penger :p Utrolig teit fargevalg, hadde nok valgt sølv i dag, muligens også en annen modell. Men egentlig passer den meg ypperlig, sjekker stort sett tiden og ikke noe annet. I tillegg bygger den ikke så mye ut fra håndleddet, eller er spesielt stor :)

Ganske fornøyd, men hadde nok valgt sølv i dag :)
 
Flere som tenker på det samme. Kult!
Har forsøkt å finne en g-shock til sommerbruk.
Vet ikke hvilken ennå, men den skal ha:
Stoppeklokke, alarm, flere tidsoner, sånt "backlight eller hva det nå heter, og være solarpowered.

Må ha!:cool: