Galskap å kjøpe en Quartz klokke?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Jeg har lenge hatt lyst på en klokke, problemet er bare at den finnes kun som Quart. Og det er jo ingen hemmelighet at Quartz klokker ikke akkurat er samleobjekter. Jeg lurer derfor på om det er galskap av meg å kjøpe den?

Personlig mener jeg det avhenger av hva slags prisklasse du snakker om. Jeg ville ikke kjøpt en AP RO med quartz-verk.

Jeg har lenge hatt lyst på en klokke, problemet er bare at den finnes kun som Quart. Og det er jo ingen hemmelighet at Quartz klokker ikke akkurat er samleobjekter. Jeg lurer derfor på om det er galskap av meg å kjøpe den?

Ja.

Prisklassen er 10-15. Men er jo liksom sommerens nye klokke så vil jo ikke kjøpe hva som helst. Er redd for at om jeg kjøper den så vil jeg angre kun pga ikke automatikk.. Men synes klokken er flott i seg selv

Om det er en klokke du bare MÅ ha så vil jeg si det ikke er galskap, men jeg hadde presset prisen til smertegrensen da du sikkert kommer til å flippe den fort da du innser at tikkingen plager deg skvett i hel! :D

Go for it! Har et selv som jeg er fornøyd med, selv om det får lite wrist time for tiden.

Kjør på!
Quartz ødelegger ikke gleden ved en flott klokke, det gjør den bare litt mindre "levende". :p

Tja , alt er lov. Jeg har personlig ikke noe imot quartzur. Kun mekanisk på meg men det finnes jo en og annen slugger i quartz, UX som adamskater sier feks. Kjöper du ur for å ha glede av det selv, bruke det eller kjöper du ur for å selge det igjen etterpå? Jeg elsker ur, mekaniske men jeg samler ikke, kun et ur på meg. Galskap for meg er å kjöpe ur for andres vurderte samleverdi eller fascinasjon. Hva andre måtte mene om quartz eller ei er jo i mine öyne helt uten betydning. Er man ute etter å sette pengene sine i noe som gir pengene igjen så kan man jo kjöpe gull eller eiendom:p . Go for it.

Er det en Breitling med superquartz, eller en Speedmaster så tommel opp - ellers; fail !

Haha. Jeg deler livet med en Gotlending, la oss bare si at hun har modifisert innstillingene på pcen. Blir ÅÄö på meg fra nå av....

Off-topic tips: Trykk Alt+Shift for å enkelt veksle mellom tastaturspråk. Det kommer ikke opp noen bekreftelse eller noe, det bare virker. (Windows, sikkert tilsvarende funksjoner på Mac også)

Off-topic tips: Trykk Alt+Shift for å enkelt veksle mellom tastaturspråk. Det kommer ikke opp noen bekreftelse eller noe, det bare virker. (Windows, sikkert tilsvarende funksjoner på Mac også)

Takker men jeg lar det väre, nå föler fruen at hun har innflytelse over meg også her:p

@rkjersem; Hvilken quartz er det du tenker på?

Kjøpte selv en Seamaster quartz. Ligger vel innenfor budsjettet ditt. Har ikke helt bestemt meg for om det var en suksess eller ikke.

Skeptisk til quartz med mindre det er snakk om en Speedmaster X-33, Breitling Aerospace/Emergency eller en Sinn UX.. ;) Et Omega Marine Chronometer kan også funke, til nød.. ;)

Jeg har falt tilbake til quartz pga vedlikehold, service og nøyaktighet. I det lange løp føler jeg at å bruke 2-3 tusen på service på ett ur er for mye. Mulig jeg tar feil ang priser på service nå. Sitter å vurderer kjøp av breitling ellrr tag heuer med quartz

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Jeg har falt tilbake til quartz pga vedlikehold, service og nøyaktighet. I det lange løp føler jeg at å bruke 2-3 tusen på service på ett ur er for mye. Mulig jeg tar feil ang priser på service nå. Sitter å vurderer kjøp av breitling ellrr tag heuer med quartz

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Jeg betalte ca. 3700 kr her for noen år siden for reparasjon av en Tag Heuer Aquaracer quartz, ettersom uret stoppet av seg selv bare et halvt år etter at garantien var gått ut. Da var polering inkludert. Så helt sikker kan man ikke være, selv om man kjøper et batterimonster.

Et skikkelig urverk koster penger å vedlikeholde uansett om det er Quartz eller mekanisk. Mekanisk vil nok i snitt koste noe mer per år enn Quartz, men man må regne mer enn 100 kr i batteri hvert andre år for å få et korrekt bilde.