Gammeldags klokkereim

Medlem
18. aug. 2011
Sted
Mellom skogen og jordet
Hei.

Er på utkikk etter en gammeldags klokkereim laget av nylon (?), slik som var vanlig på de fleste (billigere) klokker på 50- og 60-tallet. Jeg klarer ikke å forklare det nærmere, men regner med at dere forstår hva jeg mener. Nesten som NATO men grovere flettet og todelt.

Den nærmeste jeg har funnet er reimen til Tudor Black Bay.

TUDOR-Heritage-Black-Bay-tank.jpg

Jeg har en gammel Seamaster 120 fra ca. 1967, og etter å ha prøvd den på en svart NATO er jeg ganske sikker på at den hadde vært enda tøffere med en slik gammel reim. Noen som har kommet over en nettbutikk som selger slike?

Takk for alle svar. Nå vet jeg hva jeg skal søke etter.

Trenger egentlig 19mm, men til 29 spenn er det mulig jeg tar en sjanse på å prøve denne.

Det kan du trygt gjøre, en perlon rem er meget flexibel og fyller 19mm lugs godt. Jeg har brukt den på 34mm Oysterkasser med 19mm lugs med bra resultat.Har du ingen CO i nærheten så send meg en PM så kan jeg sende deg en rem i posten.

Det kan du trygt gjøre, en perlon rem er meget flexibel og fyller 19mm lugs godt. Jeg har brukt den på 34mm Oysterkasser med 19mm lugs med bra resultat.Har du ingen CO i nærheten så send meg en PM så kan jeg sende deg en rem i posten.

Hei, og tusen takk for tilbudet men jeg har heldigvis en Clas Ohlson i nærheten. En av mine absolutte favorittbutikker. :D