Gangreserve Exp II

GJB

Medlem
12. juli 2010
Sted
Løten
Har en Exp II, fra år 2000. Var inne på full service for et år siden, da hadde den hatt litt kort gangreserve en periode. Virket ok etter service, men nå er det problemer igjen. Skal sef kontakte urmaker, men er det noen her inne med formening om hva problemet kan skyldes? Takker for innspill:D

Om du ikke allerede gjør det, kan det være en idé å trekke urverket manuelt en gang i blant. Om automatikkverket har stoppet og man så tar den rett på hånda vil gangreserven være vesentlig dårligere enn om du gir krona 40-50 runder manuelt først.

Om du ikke allerede gjør det, kan det være en idé å trekke urverket manuelt en gang i blant. Om automatikkverket har stoppet og man så tar den rett på hånda vil gangreserven være vesentlig dårligere enn om du gir krona 40-50 runder manuelt først.

Joda, trekker alltid opp etter at den har stoppet, men dog kun 10-20 turns. Er virkelig 40-50 nødvendig mener du?

Det vet jeg ærlig talt ikke, min ringe urkunnskap er utelukkende fra det upålitelige internettet. Gjør et forsøk å se om det hjelper...;)

Jeg har også hørt dette med 40-50 turns. Selv trekker jeg alltid klokka fullt opp når jeg tar den på armen etter at den har ligget en stund. Da vet jeg at alt er på stell :)

10-20 ganger er bare latskap :p

Jeg har også hørt dette med 40-50 turns. Selv trekker jeg alltid klokka fullt opp når jeg tar den på armen etter at den har ligget en stund. Da vet jeg at alt er på stell :)

10-20 ganger er bare latskap :p

Så så.. Pleier å løpe en tur med den også jeg etter de 10-20 turn;)

Takker for tips, skal skru noen flere runder etterhvert, men er ganske sikker på at noe ikke er helt på stell siden klokka plutselig stopper etter under 24t da den er/bør være fullt opptrekt. Kjenner uret godt etter 11 år:p

Så så.. Pleier å løpe en tur med den også jeg etter de 10-20 turn;)

Takker for tips, skal skru noen flere runder etterhvert, men er ganske sikker på at noe ikke er helt på stell siden klokka plutselig stopper etter under 24t da den er/bør være fullt opptrekt. Kjenner uret godt etter 11 år:p

Kansje fjæra er litt trøtt etter 11 års tjeneste?