GasGasBones...

Medlem
30. mai 2009
Innlegg
1.275
Sted
Stavanger
... er nå tilgjengelig igjen for de som er interessert i borrelås/velcro reim til speedy'n sin (og andre ur)...

gasgasbones.com
 
Gode nyheter. Bra han tok det opp igjen. Så mørkt ut en stund. Da er det bare å legge inn en bestilling. Har ikke Speedmaster, men her må man smi mens jernet er varmt :D
 
Så bra! Men han har en del forskjellige varianter der, ser jeg. Noen som har noe særlig kjennskap til dem, eller har gjort hjemmeleksen sin nok til at det er mulig å komme med noen anbefalinger?
 
Så bra! Men han har en del forskjellige varianter der, ser jeg. Noen som har noe særlig kjennskap til dem, eller har gjort hjemmeleksen sin nok til at det er mulig å komme med noen anbefalinger?

+1. Interessant å vite om det er modeller som er mer aktuelle enn andre.
 
Startet egentlig med å lage velcro's til speedy. Orginal reimen (første modellen - SPV3) er laget ut i fra NASA sine blueprints som gasgasbones hadde fått tak i via omega-samler-legenden chuck maddox. Reimen er en nedskalert (les: kortere) versjon av den NASA austronautene brukte (V201). I tillegg har han levert offisielle reimer til Bremont MB urene. Alle reimene er håndlaget av eieren selv.

Vet at reimene fra GGB er uhyre populære rundt om i verden og ut i fra min egen søken etter en velcro til min submariner (20 mm) så er det jammen marked for kvalitets velcros. Det andre rælet som finnes omkring på ebay og diverse andre jalla-sjapper fra kina etc. er bare sorgen.

Har selv bestillt to reimer til mine nylige innkjøp (unboxing kommer etterhvert) og er spent på kvaliteten! For 15-30 GBP pr. reim avhengig av hvilken type så er det ikke store tapet om en ikke er fornøyd.... ;)


Noen bilder fra GGB sin side, WUS og chuck maddox...

Photo-06-04-2011-19-30-40.jpg


521f937afab-ggb4.jpg


DSC01826.jpg


294737d1276411366-nasa-velcro-straps-353664606_o.jpg


10.jpg


10.jpg


band_specs_current.jpg
 
Jeg tenker å bestille meg en SPV1. Er det noen her som faktisk har sett bilder av den i grønn (NATO Green) eller Desert Tan? Forstår det som at dette er nye farger i sortimentet, galleriet på gasgasbones.com har bare bilder av den svarte.

DSC01834.jpg
 
Kom hjem i dag og fannt en konvolutt fra gasgasbones!

En BRV2. Var skeptisk til fast avstand mellom festene men passet min Explorer perfekt.

P1040457.jpg

P1040464.jpg

P1040460.jpg
 
veldig barskt :)
hvordan føles den på armen?

Den føles svært behagelig! Den bygger nok like mye under klokken som en nato. Den blir derfor litt tykkere enn en nato rundt håndleddet. Men mye mer stabil enn en nato samtidig som den er myk. Og barsk.

Får nesten samme følelsen som med de brede skinnfillene vi gikk rundt med på 80-tallet!
 
Bestilte omtrent samtidig, fikk mine i dag. Fine og solide reimer, men dessverre en millimeter smalere enn bestilt. Noen med 19mm lugs som trenger nye sko? ;)
 
Det synes å være et tilbakevendende problem med mine rembestillinger, så jeg har mer lyst til å sitere Quintus Batiatus' treffende uflaksbeskrivelse:

"Once again the gods spread the cheeks and ram cock in fu#king ass!"

GGB er seriøse og retur/refund intet problem, men jeg skulle jo heller hatt en rem som passer. Velvel.
 
Nå har jeg hatt denne en stund og er utrolig fornøyd med den. Det har ikke akkurat manglet på alternativer (lenke, mesh, skinn, nato, hvorfor har jeg ikke perlon:confused:) men det er greit å ha flere å velge imellom.
Min heter SPV2. Den er like behagelig som nato men sitter mye bedre. Kommer nok til å ha flere.
Hvis noen har tenkt å bestille disse så bør man forte seg. Jeg ser at det allerede er tomt for par modeller.
Han karen er utrolig proff og eneste man må passe på er å bestille riktig lengde for man har bare 10mm å gå på. I hvert fall på denne modellen.


GasGasBones1of1-5.jpg



GasGasBones1of1-4.jpg


GasGasBones1of1-3.jpg


GasGasBones1of1-2.jpg


GasGasBones1of1.jpg


GasGasBones1of1-6.jpg

Absolutt å anbefale.:D