Gaveforslag til mann, ~6k, hans første mekaniske, dressy

Medlem
14. nov. 2009
Samboeren til søsteren min fyller 30, og hun har lyst å gi ham en ordentlig klokke, for det har han ønsket seg. Siden hun kan null og niks om klokker, leker hun for tiden "20 spørsmål" med meg annenhver dag. :p Han synes Tag Huer Calibre 5 er lekker, men den er jo *litt* over budsjettet hennes, som altså er rundt 6K. Og i motsetning til vi gærninger her inne, er det nok ikke aktuelt å øke budsjettet så veldig mye fordi man bare MÅ ha akkurat DEN klokken. Han har også nevnt Frederique Constant som et alternativ, og her er jo prisene litt mer i tråd med budsjettet.

Men hvor kjøper man disse i Oslo? Hvordan er det med rabatter? En del av dem ligger jo på 8-9k, altså litt over budsjett, men her mister vel ikke forhandlere høyre arm og sin førstefødte for å gi itt ekstra rabatter. Ser David Andersen fører dem, men jeg er mildt sagt skeptisk til å sende en ur-novise for å kjøpe klokke hos en gullsmed. Mulig jeg bare er konservativ.

Andre forslag til mekaniske dressklokker til rundt 6k mottas også med takk. Slenger med et bilde av tag calibre 5. Siden han synes den er pen, er vel noe i samme stil et pluss:
tag-heuer-carrera-WV211B.BA0787_MED.jpg

For 6k tror jeg du kan få tak i en pen vintage Omega Piepan, lekkert!
Hvis man vil ha noe nyere og større, slår jeg et slag for Tissot Visodate. Ikke samme kvalitet, men meget bra likevel og mye for pengene. Nytt ca 3-4000 iirc. Kan kombineres med uendelig med lekre remmer, spesielt den med hvit skive.

David Andersen på Egertorget har et par svært dyktige urmakere og folk som vet hva de prater om. Du må bare treffe på den riktige selgeren :)

Ellers har jo Tidemann også FC. Det ligger jo en meget lekker Slimline ute her nå.

Ellers har jo Certina og Tissot en del flott innenfor budsjett. Powermatic 80 verket er jo nevnt.

Tissot

Tissot! Ja jeg stemmer i der jeg også!
Det er passe "ukjent" til at det blir litt stilig med merket. Samtidig er det mye fine mekaniske klokker til den overkommelig pris!
Dette er en av mine (tre) kjære Tissot'er!
Vi er gode venner!
WP_20140206_12_01_13_Pro.jpg

Lykke til!

:cool: