GAVEKORT BJERKE 40K

aek

Medlem
23. des. 2013
Sted
Akershus
Jeg har fått et gavekort på Bjerke, pålydende kr 40.000. De opplyser at jeg ikke kan få et kundeforhold til dem, siden jeg ikke har et kundeforhold til dem, så forespørselen om å stå på venteliste for en Explorer er blitt avvist.

På bakgrunn av dette har jeg i grunnen mistet lysten på å ha noe med dem å gjøre overhodet, og lurer på: Er det noen som faktisk HAR nevnte kundeforhold, som kunne tenke seg å bytte en klokke mot kortet + kontanter opp til la oss si totalt maks ca. 100K? Kom i såfall gjerne med forslag.

• Trist
Reaksjoner: havarduf
Antakelig en referanse for litt eldre mennesker, men jeg har både lest boka og sett filmen, så jeg tenkte nettopp dét …

…og for dere yngre; romanen Catch-22 handler om bombeflypiloten Yossarian, som desperat prøver å unngå farlige oppdrag, men blir stoppet av en byråkratisk regel kalt “Catch-22,” som sier at hvis man ønsker å slippe å fly fordi man er gal, er det et tegn på at man ikke er gal, og man kan derfor ikke fritas …

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg har fått et gavekort på Bjerke, pålydende kr 40.000. De opplyser at jeg ikke kan få et kundeforhold til dem, siden jeg ikke har et kundeforhold til dem, så forespørselen om å stå på venteliste for en Explorer er blitt avvist.

På bakgrunn av dette har jeg i grunnen mistet lysten på å ha noe med dem å gjøre overhodet, og lurer på: Er det noen som faktisk HAR nevnte kundeforhold, som kunne tenke seg å bytte en klokke mot kortet + kontanter opp til la oss si totalt maks ca. 100K? Kom i såfall gjerne med forslag.
Det finnes ikke noe annet du har lyst på hos Bjerke da:)

Det er vel ingen bombe at man ikke kommer på Rolex-lista til Bjerke, jeg har prøvd selv uten hell....
Det hadde vel vært litt for enkelt hvis gavekort var en slags bakvei inn på lista;)

• Liker
Reaksjoner: mph90
Det finnes ikke noe annet du har lyst på hos Bjerke da:)

Det er vel ingen bombe at man ikke kommer på Rolex-lista til Bjerke, jeg har prøvd selv uten hell....
Det hadde vel vært litt for enkelt hvis gavekort var en slags bakvei inn på lista;)
Jo, det kan vel tenkes, jeg bare blir frastøtt av hele butikken ...

Tja, siden etterspørselen er så mye større enn produksjonen så er det vel bare rett og rettferdig at de som har et godt kundeforhold står først i køen? Slik er det alle plasser der de er i samme situasjon, prøv å kjøpe en ny Porsche GT3 for eksempel…

• Liker
Reaksjoner: aek
Tja, siden etterspørselen er så mye større enn produksjonen så er det vel bare rett og rettferdig at de som har et godt kundeforhold står først i køen? Slik er det alle plasser der de er i samme situasjon, prøv å kjøpe en ny Porsche GT3 for eksempel…
Jeg bestrider ikke det, men tillater meg å bli frastøtt likevel ... Jeg har heller ikke bedt om å stå først i køen, men bakerst, og selv det er utelukket.

Kan noen forklare meg hvorfor de ikke øker produksjonen forresten, når avstanden mellom tilbud og etterspørsel er så stor? Er ikke det hva alle andre produsenter av alle andre produkter gjør?

Når starter "kundeforholdet" offisielt sett?
Jeg tenker at det gjelder fra en viss pengesum man har brukt der...
Hva heller?

Hva med å svelge en kamel og f.eks kjøpe en Tudor for gavekortet. Mulig det er det som skal til før du kommer på Rolexlisten. Jeg hadde ikke mange kjøp før jeg var på listen. Har bekjente som aldri har kjøpt noe annen enn Rolex hos Bjerke.

• Liker
Jeg bestrider ikke det, men tillater meg å bli frastøtt likevel ... Jeg har heller ikke bedt om å stå først i køen, men bakerst, og selv det er utelukket.

Kan noen forklare meg hvorfor de ikke øker produksjonen forresten, når avstanden mellom tilbud og etterspørsel er så stor? Er ikke det hva alle andre produsenter av alle andre produkter gjør?
Rolex skal aldri produsere nok sånn at de mest populære utgavene er tilgjengelige for alle som vandrer i butikken.
Du burde ha forstått det ;)
Disse tider er forbi: Rolex er nå "ekslusivt".
Akkurat på samme måte som diamantene er blitt "sjeldne" ved å drysse markedet akkurat nok for å holde etterspørselen og prisen opp:mrgreen:

• Liker
Reaksjoner: mr_frodo
Hva med å svelge en kamel og f.eks kjøpe en Tudor for gavekortet. Mulig det er det som skal til før du kommer på Rolexlisten. Jeg hadde ikke mange kjøp før jeg var på listen. Har bekjente som aldri har kjøpt noe annen enn Rolex hos Bjerke.
Nettopp det jeg tenker, om ikke det skulle dukke opp noe interessant på pre-owned før kortet går ut om et år.

Er det ikke ventelister på Tudor, forresten?

Er det ikke ventelister på Tudor, forresten?
Det er sikkert 2-3 mnd på enkelte mod. Men stort sett skaffes vel det meste på 1 mnd. Når jeg spurte etter Tudor chrono blue ble den levert etter 3-4 uker. Rosa er vel nesten umulig å få.

• Liker
1. de kan ikke plutselig øke produksjon og samtidig opprettholde ønsket kvalitet (kilde: tidssonen)
2. i dag produserer Rolex for lager, så produksjonskapasitet er ikke et problem (kilde: Rolex AD)
3. de færreste produsenter av hva som helst i verden har ikke Rolex’ unike markedsposisjon, men har hard konkurranse, så vil selge så mye de kan mens de kan (kilde: Siv.øk-studie)
4. Rolex skal være eksklusivt, som Hammern sier, de ønsker ikke å ta for stor del av markedets «share of wrist» (kilde: Rolex AD)
5. Rolex ønsker å selge mer edle metaller fordi det er mer eksklusivt (kilde: Rolex AD)
(og trolig mer lønnsomt å selge gull, siste egen antakelse og ikke informasjon fra Rolex AD)
6. ikke skyt budbringern, her Bjerke (kilde: Shakespeare)