Har et par remmer fra Hodinkee liggende som er litt i lengste laget. Vil det være mulig å gjøre lengden noe kortere og samtidig sluttresultatet noenlunde pent? Isåfall, til hvem eller hvor burde jeg henvende meg for å få hjelp til dette?
Det enkleste er å kutte dem selv, i den "spisse" enden. Noe pussig vil det jo bli med tanke på at det da blir hull hele veien ut. Hvis problemet kun er at du ikke får de stramme nok, så er det fram med et 2 mm borr.
Kjøp en hulltang!
Ikke bruk saks, syl eller bor! De vil "rive opp" i kanten av hullet. Bruker du hulltang får du et jevnt snitt langs sirkelen til hullet, og det vil ikke revne. Dette blir absolutt det fineste, selv om "tampen" blir lenger.
Alternativt er jo selvfølgelig å bestille en som er litt kortere og selge den lange.
Kjøp en hulltang!
Ikke bruk saks, syl eller bor! De vil "rive opp" i kanten av hullet. Bruker du hulltang får du et jevnt snitt langs sirkelen til hullet, og det vil ikke revne. Dette blir absolutt det fineste, selv om "tampen" blir lenger.
Alternativt er jo selvfølgelig å bestille en som er litt kortere og selge den lange.
Det bør her legges til at det må være en liten hulltang. Jeg har ikke sett at "vanlige" hulltenger har små nok tapper hittil. For meg har det funket strålende med borr, helt uten oppriving. Mulig det er flaks, men har nå gjort det en 7-10 ganger. Er dog veldig forsiktig når jeg gjør det.