Gjensyn med en gammel kjenning

Medlem
8. nov. 2008
Sted
Oslo
Jeg kom hjem fra et mini-cruise til Kiel i dag. Anledningen var feiring av min mors bursdag, og i utgangspunktet var jeg fornøyd med noen dagers avslapping med den nære slekta. Som krydder hadde jeg sett meg ut et par klokkebutikker som det var naturlig å besøke på lynvisitten i Kiel.

Den første butikken hadde klokken jeg har sett etter, men ikke i den versjonen jeg ønsket.
Jeg gikk inn i den andre butikken, og peilet meg inn mot riktig monter. Der satt klokka jeg var ute etter, og formelig ba om å bli tatt med hjem. Da jeg i tillegg fikk lovnad om en god pris, gikk jeg tilbake til familien for å fortelle om det gode tilbudet :)
Jeg har en snill kone som skjønner hvor stas jeg synes det er med klokker. Så turen gikk tilbake til butikken med min lille datter og min mor som nysgjerrige tilskuere.

Jeg skal samtidig nevne at servicen i butikken var utrolig bra. Kunnskapsrik og svært vennlig betjening, som tilgodeså reisefølget mitt med hver sin oppmerksomhet i form av små pyntegjenstander.
Av trekløveret som forlot butikken var nok likevel jeg den mest fornøyde.

Fra dagens arrangerte utpakking:

L1030236.jpg

L1030237.jpg

L1030240.jpg

L1030244.jpg

L1030246.jpg

L1030248.jpg

Jeg hadde en LLD no-date tidligere, men solgte den for om lag et år siden. Det har jeg angret på siden, og jeg har ikke tenkt å begå samme bommert en gang til. Det er som å bli gjenforent med en gammel venn, og gleden er stor over å ha den tilbake på armen.

Savnet etter LLD økte i takt med det fokus uret har fått på Tidssonen i det siste. Når versjonen uten dato ser ut til å bli mer og mer vrien å få tak i, var jeg veldig takknemlig for å ha funnet den hos en AD med den gedigne boksen og alle papirer i orden.

Takk for oppmerksomheten.

Grattis!

Det er en flott klokke :)

Selv har jeg en policy om at jeg skal kjøpe en klokke i hvert land jeg besøker. Nå skal det sies at jeg ikke reiser så mye utenlands, gjerne bare én gang pr. år, så det blir ikke noen kjempedyr policy :)

Ahhh! Se det! Gratulerer!
Som kjent har jeg jo en selv og jeg elsker den!

Gratulerer så masse med eit nydeleg klokke:D
Har denne eg og. Skjønner godt at du angret på salget. Veldig moro at du fant deg eit nytt eksemplar.

"Alle" vet nok hva jeg mener om den klokken, men jeg klarer bare ikke å holde det tilbake nå heller. Den er superduper, brillefin og fantastisk nydelig.

Stor og rungende gratulasjon er på sin plass:D

Gratulerer så mye!
Bildene dine har forresten tatt kvelden, så føler meg litt snytt :p

Tusen takk for alle gratulasjoner.

Bildene skal nå være tilbake igjen - jeg tabbet meg ut ved å restrukturere mine album i Photobucket etter min første post.

Det er for øvrig artig å følge diskusjonen om urets (manglende) egenskaper som dykkerur i Frode sin tråd. Selv har jeg aldri vært dypere enn bunnen av Manglerudbadet, og kommer aldri til å ha på klokke når jeg bader :)
Men jeg synes fortsatt at LLD er noe av det fineste og kuleste uret jeg har vært borti til vanlig bruk på land.

Tusen takk for alle gratulasjoner.

Bildene skal nå være tilbake igjen - jeg tabbet meg ut ved å restrukturere mine album i Photobucket etter min første post.

Det er for øvrig artig å følge diskusjonen om urets (manglende) egenskaper som dykkerur i Frode sin tråd. Selv har jeg aldri vært dypere enn bunnen av Manglerudbadet, og kommer aldri til å ha på klokke når jeg bader :)
Men jeg synes fortsatt at LLD er noe av det fineste og kuleste uret jeg har vært borti til vanlig bruk på land.

I forhold til den diskusjonen er flere her på forumet i sving for å finne ut litt ;) Så siden du akkurat har utbokset, står det noe i den historieboken, du fikk med, som er av interesse i forhold til opphavet av klokken?

He he - gratulerer med et pent ur. For pent er det jo.

Men å dra til Kiel for å kjøpe klokke - den var ny. Vel vel, da har jeg jo en fin grunn til å stoppe i Kiel neste gang jeg kjører forbi. Kunne du tenke deg å dele navnet på dine to urmakere i Kiel med oss?

Frode.

Takker :)

Nå var jo ikke klokkekjøp hovedformålet med turen, da. Mer en hyggelig bonus.

De to butikkene er listet under offisielle Longines-forhandlere.

Den ene - Juwelier Happe i Dänischer Strasse - husker jeg ikke så mye av. Jeg forlot den ganske raskt.

Butikken jeg handlet i heter Juwelier Mahlberg, og ligger i Holstenstrasse 39 - omtrent midt i gågata. De fører en rekke high-end merker, blant annet Rolex og Jaeger leCoultre. Jeg var så fokusert på min Longines at jeg ikke fikk med meg så mye annet, dessverre. Men et besøk anbefales hvis man er på de trakter. Veldig hyggelig betjening.

Den du handlet i er vel den som har dørvakt?? Er det den har de i alle fall mye lekkert:) Jeg brukte vel i overkant mye av "Kihl" tiden der når jeg var der i fjor..

Fornuftig bruk av tid, maghas9.

Det stemmer - vakt utenfor døra. Butikken ligger på et gatehjørne med utstillingsvinduer på to sider.