Glashutte Spezichron

Medlem
22. feb. 2014
Sted
Oslo
Heisann

Jeg har kjøpt meg en Glashutte Spezichron fra en tysk klokkebutikk. Jeg likte klokken veldig godt og fikk den for ca kr 2500,-. før frakt og moms.

Jeg har hørt noen rykter om at klokkene som ble laget fra tiden i Øst Tyskland ikke holder så god kvalitet. Er det noen av klokke leksikonene der ute som kan fortelle meg litt mer om denne klokken? Er det et greit kjøp eller burde jeg latt være?

Synes den minner meg litt om glashutte seventies. Har seventies brukt denne klokken som inspirasjon?

På forhånd takk for innspill/komentarer.

Her er bilder av min nyeste ervervelse(Beklager dårlig kvalitet, tatt med mobil):

Jeg kjenner kun litt til merket via grunnleggende research i forbindelse med at jeg har funnet noen modeller på bukta. Slik jeg har forstått det var dette arbeidermannsklokker. Skikkelig industriklokker med enkle urverk. Tror kanskje at du kan sammenligne kvaliteten på urverket med Seiko sine enkleste urverk (7s26).

Synes igrunn 2500,- var en grei pris for en stilig klokke. Gratulerer med nytt da :)

Jeg kjenner kun litt til merket via grunnleggende research i forbindelse med at jeg har funnet noen modeller på bukta. Slik jeg har forstått det var dette arbeidermannsklokker. Skikkelig industriklokker med enkle urverk. Tror kanskje at du kan sammenligne kvaliteten på urverket med Seiko sine enkleste urverk (7s26).

Synes igrunn 2500,- var en grei pris for en stilig klokke. Gratulerer med nytt da :)

Takk så mye for informasjon. Setter pris på at du tok deg tid til å svare.

Artig å få vite litt mer om klokken. Jeg er fortsatt veldig fornøyd med klokka. Den er fin å se på og selv om urverket er enkelt synes jeg det er litt stas å ha en Glashutte på armen.