glashutte

Medlem
20. okt. 2009
Er det noen som kan hjelpe meg med litt info angående en glashutte klokke jeg har.?

Dette er en glasshutte orginal 3ATM. nr 125. har ikke papirer på denne klokka.

er interesert i å finne ut verdien av denne.

venter på svar..

Santos-Dumont skrev:
Tror kanskje det er lettere hvis du har noen bilder. 125 ringer ingen bjeller hos meg i hvert fall.

okay. skal prøve å få lagt ut et bilde eller to.

Nr.125 er neppe noe annet enn klokkens nummer, ikke modellnavn. Hva den er verdt er helt avhengig av alder, modell, tilstand osv. Gleder meg til bildene :D .

amazon_photos
[/url][/img]

får ikke til å legge ut bilder..hvordan er det man gjør det? har prøvd inne på photobucket.com,men jeg får det ikke til.

Du har gjort det helt riktig, men valgt feil adressen fra photobucketsiden.

For å få opp bildet ditt, så må du starte adressen med "http://s861..." og slutte der det står "...current=027.jpg" (altså klippe ut det som står før og etter dette fra mellom de to i innlegget ditt)

Forøvrig så har jeg ikke sett denne modellen før. Er det mulig å få et bilde av baksiden av klokken også?

Kan den der være ekte da? Ser ut som om den er inspirert av Senator Karee Chrono, men ligner ikke heeeelt, akkurat. I tillegg ser den ikke ut til å ha fungerende kronograf, men at knappene over og under krona bytter dag og dato på de to øverste subdialene. Den nederste subdialen ser ut til å være 24-timers-viser?

Kan mye mulig være at det er en fake med kinesisk urverk du har der, men jeg har nok dessverre ikke kunnskap nok om Glashüttes nåværende og tidligere modeller til å si det sikkert.

Har du noe mer info om hvor du fikk den fra, hvor gammel den er og evt et bilde av baksiden?

Min første tanke da jeg så den, var også at den må være fake. Jeg er ingen Glashutte-ekspert, men den modellen der har jeg aldri sett, og finishen ser ikke særlig bra ut på bildet. Krille: jeg slutter meg til det du sier om subdialsene.

Hvor har du kommet over dette uret? Generelt kan man si at en ekte Glashutte Original oftest ikke er noe man bare snubler over :D .

Jeg er også litt usikker på om dette kan være en ekte Glashütte Original. I og med at det står Glashütte Original på skiven og ikke bare Glashütte (eller Glashütte GUB eller Spheztronic), så må dette altså være en klokke som har blitt produsert etter at Glashütte Original ble eget merke i 1994. - I tiden før murens fall ble det produsert mange klokker merket Glashütte, og i mange ulike varianter, men på grunn av "Original", tror jeg ikke dette kan være en av dem. - Og etter 1994 har finishen på klokkene vært så god at jeg neppe tror en plassering av tallene på datoskiven hadde passert (ikke noe mellomrom mellom 31 og 1), - Den mangler også dobbel G'n på sekundviseren, og i forhold til Glashütte Karree' er også "Made in Germany" plassert feil.

Jeg er enig med de andre, dette er nok en fake, ikke spesielt god heller. Finishen på urkassen og skiven er dårlig, ikke i nærheten av det nivået du kan forvente fra Glashütte. Trykkere for chronograph på siden av urkassen når klokken ikke er en chronograph er heller ikke et godt tegn.

Urkassen ligner en Glashütte Karree, men har aldri sett denne modellen. Det er vanligvis glass på baksiden av Karreemodellen så du kan se urverket.

Alle antagelser er riktige - dvs at det er en falsk GO
Håper ikke du har betalt særlig mye for den

Sakset fra GO sine sider:
Many imitations are recognizable due to the low quality of the case and the changed design of the crown and buttons. And the date display is much simpler in design on imitations than the very legible, innovative Glashütte Original panorama date.
Case engravings of popular numbers for collectors such as 25, 50, or 125 aim to increase the supposed value of the piece. However, a look through the mineral crystal on the case back disappoints the new owner as imitations have relatively simple mechanics without the horological complications and finely crafted embellishments of a Glashütte Original caliber.

Her er foto av en lik falsk og ekte Karree chrono som GO har på sine sider
karree_chronograph.jpg

Samt en falsk og ekte Karree evighetskalender
karree.jpg