Global gravering

Medlem
8. april 2008
Sted
Kirkenes
Jeg har en stund fundert på å gi litt liv til det temmelig kjedelige baklokket. En flott våpenskjoldgravering kunne vært noget, hadde det ikke vært for at det nærmeste slekta kommer et familievåpen er panserpryden på fatterns Mercedes 240 Diesel fra 1982 - og dét ikonet er jo allerede i bruk på timeviseren.

Så kom jeg til å tenke på at det har blitt smått med exploring i det siste. Utforskertrangen er der fortsatt, men på grunn av ymse forpliktelser er det ikke bare å kjøpe nødpass, henge sekken på ryggen og traske i vei. Min Explorer II har sågar begynt å sutre litt, den vil ut i verden, mot nord, mot sør, hvor som helst!

Vel. Hvis Muhammed ikke kan komme til fjellet…

Amerikanske J.C. Randell, en trivelig håndgravør som frilanser for JLC, tok jobben. Mitt ønske om motiv ga lite rom for nakne nymfer, ornamenter og dekorative snirkler, men jeg tror han synes det ble et artig prosjekt allikevel. Etter snart et halvt år på reisefot, delvis takket være tollvesenet, er baklokket endelig hjemme igjen. Lervik Ur, Haugesunds horologiske himmelrike, bistod med oppbevaring av kassen og nødvendig urmakerarbeid.

Viserne kan som kjent brukes til kompass, og nå har jeg kart også, dersom jeg skulle rote meg bort i skogen (fislete turkart i liten målestokk er for amatører). I mine purunge dager kan jeg huske at jeg prøvde å sette kritiske situasjoner, som en fotball gjennom garasjevinduet eller totalvraking av fars nye racersykkel, i perspektiv ved å forestille meg at jeg betraktet Jorda fra verdensrommet. Nå holder det å flippe rundt klokka om det blåser motvind. Det er ikke måte på praktiske og mer abstrakte finesser, nesten synd man ikke kan bære den med baksiden opp...:)

IMG_3019.jpg

IMG_3023.jpg

IMG_8108x.jpg

IMG_8113x.jpg

IMG_8127x.jpg

IMG_8117x.jpg

picpac2.jpg

Det var virkelig smakfullt. Utrolige detaljer der, du må gjerne vise noen nærbilder.

Og PS: du bør ha i tankene at natoreim vil gi ekstra slitasje på baklokket

Dette var stilig.
Denne må du jo være sikker på at ikke skal flippes.
Vil gjerne se nærbilder også.

Det var lekker vandalisme!
Mest av alt likte jeg dine betraktninger rundt perspektivisering ved traumatiske situasjoner.
Dette var inspirerende!:cool:

Utrolig tøft! Modding av Rolex er som regel fyfy, men dette var subtilt, smakfullt og stilig :) Vil gjerne se macrobilder!

Jolu! Jeg er fortsatt i sjokk etter cyclopsoperasjonen din og akkurat når jeg tenker at det ikke kan bli værre så gjør du dette! Du er simpelthen genial! (ref dumb dumber) skål og gratulerer! Me like alot, but have too small cojonos...

Vet du hva JoLu, det der er noe av det stiligste jeg har sett på et klokkeforum. Og det er den stiligste klokkemoddingen jeg har sett! Rett og slett inspirerende!

Håndtverket ser meget bra ut også. :)

Gleder meg til å få sett bildene på dataskjermen i morgen alt. Bare telefonen tilgjengelig nå. :)

Jeg syns rett og slett ditte va drittøft. Det passer jo klokken perfekt.

Å tenk en submariner med bilde av en ubåt på baksiden i samme stil, sinnsykt tøft spør du meg .

JoLu det er bare å sende en jobbsøknad til Rolex Geneve :)

Knallbra, JoLu!

Men, jeg kunne ikke tenkt meg å være uten klokken i et halvt år, selv :p

Dette synes jeg var et knallbra påfunn JoLu. Fint ble det også. :D

Dere bør bruke noen minutter i fotogalleriet til gravøren. Det er ikke noen hvem som helst som har hatt fingrene på klokka til JoLu. Fantastisk håndtverk.
http://www.jcengraver.com/

-M-

Dette var både tøft, morsomt og pent.

Falt også veldig for din skriftlige beskrivelse av "tanke"-prosessen rundt dette valget du tok. Veldig bra!

På TS blir man inspirert, forbauset, sjokkert, imponert og ikke minst i godt humør - som følge av all kunnskap og galskap som ofte går hånd-i-hånd her inne.

:D:D

Dette var både tøft, morsomt og pent.

Falt også veldig for din skriftlige beskrivelse av "tanke"-prosessen rundt dette valget du tok. Veldig bra!

På TS blir man inspirert, forbauset, sjokkert, imponert og ikke minst i godt humør - som følge av all kunnskap og galskap som ofte går hånd-i-hånd her inne.

:D:D

+1
Herlig :)

Lov å spørre hva du betalte for jobben? ;)