Glycine

Medlem
31. juli 2011
Sted
Sandnes
I forbindelse med relansering i Norge som saken sier, vet man hvem disse urene blir å selges hos? Må si jeg liker Lagunare-serien veldig godt, spes chronometeret. Renskåret og enkel design. veldig bra.

I forbindelse med relansering i Norge som saken sier, vet man hvem disse urene blir å selges hos? Må si jeg liker Lagunare-serien veldig godt, spes chronometeret. Renskåret og enkel design. veldig bra.

Jeg har spurt, importøren vet ikke enda, men de sier nok i fra når alt er i boks! =)

Det er ikke alle som får med seg nyhetene på forsiden, så vil bare nevne at Glycine endelig er tilgjengelig på nett i Norge på Glycine.no.

Klikket meg inn der nå og må si at Airman Base 22 frister litt. Er det ikke en slik på sonen, eller husker jeg helt feil?

Jeg kikket litt på den i går, fin klokke, men det kan se ut som den er litt vanskelig å lese med de hvite viserne mot den hvite skiven.
Ettersom jeg har litt tungt for det så er det også en ting jeg lurer på, og det er om denne klokken har 24-timers visning?

Disse klokken har vel 24 timers visning om jeg ikke husker helt feil.. Begge tallringene går til 24 og bekrefter vel det?

Mye pent fra Glycine til særdeles hyggelige priser. Men det flotteste uret syns jeg, chronometerversjonen av Lagunare som var avbildet i TS egen artikkel om Glycine for en god tid tilbake har jeg ikke sett siden. Flott ur.

Ja, selvsagt. Man kan ikke få både utseendet og vettet med seg her i verden :D

Appappapp ... Airman fås stort sett i to versjoner, med samme 2893-urverk. Den vanlige er den vanlige, og har separat 24h-visning på 24-timersviser, som de aller fleste GMT-ur. Den andre er den såkalte purist-versjonen, som betyr at det ikke finnes noen 12-timersviser, og at den viseren som er 12-timersviser på den vanlige versjonen brukes som 24-timersviser, slik Airman var i gamle dager. Du ser altså fort om du ser en GMT-modell eller en puristmodell ved å se om det er en separat 24h-viser som for eksempel enten er blå eller rød.

Jeg har veldig lyst på en Airman 18 Purist, nøyaktig lik den som ble solgt her for et års tid siden: http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?6075-SOLGT-LNIB-Glycine-Airman-18-Purist

Hvem kjøpte den?

Edit: Se også Incursore Big Date, utrolig stilig. Jeg var og munnpustet på den hos Ossur her om dagen. Han hadde dessverre ikke noe Airman inne da.

Edit 2: Airman 17 er så stor at den har ETA Valgranges A07.171 for at urverket ikke skal se for smått ut.