GMT Master II BLRO fremfor mange ur/klokker?

Medlem
6. des. 2013
Er det noen som hare vurdert - eller sogar er i ferd med - å selge sine ur/klokker for å skaffe nevnte klokke? Må si jeg leker med tanken, selv om jeg vet jeg muligens hadde angret. Dessuten er jeg i tvil hvordan den ser ut live. Foreløpig synes jeg BLNR ser bedre ut, men bilder kan som kjent ikke fortelle alt.

Rolex-GMT-Master-II-Red-Blue-116719-BLRO-10.jpg

Det synes jeg var en veldig god idé @Loevhagen :D

Men så er jo ikke jeg helt objektiv siden jeg sikler etter pepsien din :eek:

Redigert av en moderator:
Har lekt med tanken, men slått det fra meg. Må ha litt å variere mellom.

@acnorway Der minner du meg på noe, ja. Den ser jo på mange måter nesten bedre ut enn den moderne varianten. Hm.
@Havvo Dét er et viktig poeng. Enig i det.

Vil tro at du er veldig fornøyd en stund, og så begynner suget etter flere klokker å melde seg.

Men, for alt jeg vet kan du jo egentlig være en enklokkesmann som ikke har kommet ut av skapet?

:rolleyes:

De fleste av oss har vel lekt med tanken om å selge "alt", for å få råd til å kjøpe den "grailen" som vi egentlig ikke har råd til.
Nettopp pga. "egentlig ikke råd til" - så tror jeg at dette IKKE er så lurt.

Tror nemlig eie gleden blir ødelagt av bekymringer rundt tap, skade, verdifall m.m. etter å ha lagt såpass mye penger i kun ett ur.

Det blir litt som å ikke putte alle sparepengene sine inn i kun en aksje.

Gleden blir større og risikoen blir mindre ved å "dele opp kaka" i mindre biter.

• Liker
Reaksjoner: Gubben11
Har selvsagt vurdert dette.:)
Så kom jeg på at man må jo ha en stål-beater som kan brukes når det må tas i et tak.
Og hva skal du liksom ha på armen når du sender den på service.
Gå uten klokke da liksom...? Not!

Flere klokker er derfor et must.;)

• Liker
Har ikke slitt med denne luksusproblematikken og kanskje er det et ikke-problem,
men gull som gult eller hvit gull - er en ting, men det som gjør Smurfen så kul er jo att den er blå.
Denne har jo samme farge-tema som stålmodellen ... og er det ikke en overhengende "risiko" for at BLRO blir introdusert på stål-GMTc ved neste Basel - da har denne, for en enkel sjel som meg, mistet det overtaket

• Liker
Reaksjoner: KTS69 og Edzilla
er det ikke en overhengende "risiko" for at BLRO blir introdusert på stål-GMTc ved neste Basel - da har denne, for en enkel sjel som meg, mistet det overtaket

Vil kanskje tro at Rolex tenker det samme som deg, og at det derfor blir lenge til (om noen gang) vi ser GMTc i Pepsi?

For å svare på spørsmålet hadde jeg ikke frivillig solgt alle klokkene jeg har i dag, for å finansiere BLRO.

MEN: dersom jeg våknet i morgen uten klokker, og med 250k (eller hva den nå koster) i lommeboken hadde jeg kanskje valgt å gå til innkjøp av denne som eneste ur.

Virker kanskje som to sider av samme sak, men av en eller annen grunn fikk jeg dette til å være forskjellige svar på problemstillingen.:confused:

@braza2013 ser den og tenker det er stor sannsynlighet for det ja,
samtidig er jo pepsi-bezel veldig "etablert" og noe som etterspørs og er i stor sirkulasjon.
Blå skive+bezel er jo for entusiaster. Spennende å se hva 2015/16 bringer.
De må jo uansett ta stilling til det (og har selvsagt allerede en strategi på plass)

Det som er litt morsomt er at en del (inkl. meg) synes 250K for 1 klokke er jæ__ig mye penger - men har flere klokker til samme beløp fordelt på flere klokker. 250K er 250K uansett. Jeg vurderer seriøst å bytte, men vil avvente til jeg ser flere folkebilder av klokka og ikke bare reklamebilder. Og se den live, seff.

• Liker
Er det egentlig så usannsynlig at de lanserer denne i stål? Virker som mange vil ha og samtidig få som er villige til å kjøpe hvitgull, fornuftig strategi å få sistnevnte på kroken for så å gi massene det de vil ha? Med massene mener jeg naturligvis de få som vil betale 60-70K for en klokke :)

Personlig hadde jeg ikke gjort det (om jeg nå får 250 for det jeg har), sportsklokke i gull funker ikke for meg, jeg får riper i adamantium.. Gull er for min del som smør på armen omtrent. Dog, klokka er dritfet, ingen tvil om det!

Jeg leker med den tanken nesten hver dag @Loevhagen. Tenkte faktisk på å opprette akkurat denne tråden jeg også, i håp om at alle skulle si at det var en god idé å selge alt og kjøpe en ny pepsi :D

Jeg kjøper ikke helt argumentet med at en klokke blir kjedelig. Etter at jeg fikk meg ny sub er det omtrent bare den som sitter på armen. Det til tross for at jeg har hatt den i over et år nå. Leker selvsagt med å selge den, men i såfall bare til fordel for en SD 4000 eller DSSD. Dermed kan jeg også se for meg at jeg ville blitt veldig lykkelig med den nye BLRO'en. Men må jo selvfølgelig se den i virkeligheten først. Og aller helst spare litt penger på å kjøpe den brukt.

Når dette er sagt kunne jeg godt solgt brorparten av samlingen min, men noe går ikke ut. Jeg må ha en PAM og jeg må ha en dressklokke. Det meste annet er fritt vilt :p

Minst to ganger i uken ligger jeg i sengen og tenker det samme, men da for å kjøpe patek... Tør jeg å gjøre det? Niks...

En klokke blir for meg litt traust :) Men det er jo ikke hvilken som helst klokke da, mulig jeg hadde klart å leve med det noen måneder ;)