GMT på budsjett

J

jayeff

Guest
Jeg er på jakt etter en rimelig og grei gmt-klokke. Den skal være litt dressy, og gjerne komme på skinnreim. Størrelsesmessig bør den ikke være over 40mm, da mottaker ikke har supertykke håndledd. Den bør også kunne gli under et skjorteerme.

Budsjettet er på MAKS 10k, ny eller brukt.

Her er et eksempel, selv om den er et par mm for stor:

Hamilton Watch · Traveler GMT

Andre forslag mottas med takk :)
 
Jeg er på jakt etter en rimelig og grei gmt-klokke. Den skal være litt dressy, og gjerne komme på skinnreim. Størrelsesmessig bør den ikke være over 40mm, da mottaker ikke har supertykke håndledd. Den bør også kunne gli under et skjorteerme.

Budsjettet er på MAKS 10k, ny eller brukt.

Her er et eksempel, selv om den er et par mm for stor:

Hamilton Watch · Traveler GMT

Andre forslag mottas med takk :)

Synd om denne var for stor for den var veldig flott.
 
La meg foreslå TH Carrera Twin-Time.

39mm og dressy nok på skinnreim. Mer sporty på NATO. Du får den enkelt for under 10.000,- brukt. Med litt leting og research er det nok mulig å finne en NOS under 10.000,- også.

Har hatt min i 8 år nå, og selv om den ikke får like mye armtid lengre, har jeg brukt den myyyye i løpet av disse årene. Fram til i fjor sommer var det min eneste klokke.

bilde-9-1.jpg


IMG_0487kopi.jpg


Neppe verdt de 22.000,- som urverket.no påstår er veiledende pris, men definitivt verdt 10.000,-.
 
Takk for tips :)

Ingen flere som har forslag?
 
Redigert av en moderator:
Jeg er på jakt etter en rimelig og grei gmt-klokke. Den skal være litt dressy, og gjerne komme på skinnreim. Størrelsesmessig bør den ikke være over 40mm, da mottaker ikke har supertykke håndledd. Den bør også kunne gli under et skjorteerme.

Budsjettet er på MAKS 10k, ny eller brukt.

Her er et eksempel, selv om den er et par mm for stor:

Hamilton Watch · Traveler GMT

Andre forslag mottas med takk :)


For et par dager siden kom jeg over en ny modell fra Longines, nemlig Conquest 24 hours. Utsalgspris skal visst være rundt $1600, noe som kan passe inn i det budsjettet du skisserer. Jeg har imidlertid ikke sett denne i noen nettbutikker ennå, og vet heller ikke om du finner den hos AD-ere i Norge. Men en flott klokke er det definitivt.

Longines_Conquest-24-hours_2.jpg
 
Denne Longinesen så jeg hos Lervig i Haugesund i forgårs. Jeg sliter litt med å se at de billige modellene til Longines har særlig mye høyere finnish enn Certina, selv om de prismesig ligger høyere. Den jeg så hadde blå skive. Grei nok, men det er noe som mangler. Jeg tror dagens trend med høyglans og børstet finnish om hverandre blir for "blingete" på billigere ur, jeg tror de hadde tjent på ren børstet finnish. Særlig i segmentet beater, toolwatch, osv.