GMT

Sponon

Støttemedlem
Medlem
15. juli 2009
Tilgi min uvitenhet, men jeg har aldri hatt en klokke med GMT-funksjon. Og mitt spørmsål er som følger:

Hva stiller dere inn GMT-viseren til? Ifølge wikipedia så ligger GMT 1 time etter norsk normaltid, og 2 timer etter sommertid.
Når jeg ser på diverse bilder her på forumet, så er GMT-viseren gjerne 8-9 timer bak lokaltid, og ikke nødvendigvis følger GMT-tid.
Så stiller dere den inn etter personlige grunner, som f. eks sist feriested dere var på (f. eks lokaltid i Thailand)?

Når vi snakker om tidssoner, kanskje en moderator kan stille klokka til normaltid igjen? :D

Hilsen GMT newbie :roll:

Om anvendelsen af GMT klokke: Her er et link fra "? Link Centralen" på det danske forum.
- god fornøjelse

Med venlig hilsen - Geodoc.DK

Geodoc.DK skrev:
Om anvendelsen af GMT klokke: Her er et link fra "? Link Centralen" på det danske forum.
- god fornøjelse

Med venlig hilsen - Geodoc.DK

Takk, Geodoc :D

Har aldri satt meg inn i GMT funksjonen, og dette var veldig informativt!
Samspillet mellom GMT-viser og bezel gikk ikke opp for meg før nå, hehe... Noen som sa **BLONDIE**? :mrgreen:

Klokken på forumet stiller en selv. Jeg lurte også på dette forrige gang klokken skulle stilles. Du går på brukerkontrollpanel - instillinger - tidssone: vest-europa, Greenwich :)