@Kohe321 - Gnomon er nok ikke Indonesisk men har tilhold i Singapore. Selskapet startet opp som ren web-basert butikk - men har nå en større forretning i Singapore. Mannen bak er en Anders Tan, og det stemmer at Dievas er hans "hjertebarn". De Squale "Sub-ene" som selges av Gnomon er åpenbart ment for det asiatiske markedet - du finner ikke de på Squale sin nettbutikk. Kvaliteten på disse Squale-urene er visstnok noe variabelt.
Når det gjelder Gnomon som selger - virker det som om konsensus er positivt mtp kundebehandling og service.
Personlig ville jeg ha gått for en av Squale sine tradisjonelle modeller som 1521 eller 2002A. Jeg har eid begge og var godt fornøyd med kvaliteten på disse. Urene ble kjøpt i fra nettbutikken til Squale.
Forøvrig er Singapore base for flere boutique-merker som Azimuth og Zelos mfl. Kort avstand til Malaysia har nok mye å si for disse produsentene.
Ja, det var Squale Atmos 30 GMT. Håper Gnomon ordner opp. Egentlig overasket at den gikk gjennom kvalitetskontrollen, kan også hende den fikk seg en smell i posten med DHL. Den går men timeviseren spinner bare rundt når jeg beveger på klokken. Det er ETA 2893-2 urverk i den, disse pleier å være god kvalitet. Resten av klokken ser bra ut, solid stållenke, fin finish, ceramisk bezel inlay selv om den ikke rikker på seg. Kjøpte klokken som en spøk for å plage en kollega som er total Rolex snobb, Jeg venter på en Rolex 116710LN. Planen er å gå med Squale klokka og få tyn for det frem til rolexen er i min besittelse, bytte og se hvor lang tid det går før han ser forskjellen, sikkert ikke lenge, men gøy blir det.Når spøken blir gammel skulle den legges bort eller selges. Men først må jeg få en som fungerer!.Huffda. Var dette Squalen?
Hei, det høres ut som du bare har veldig uflaks her ja. Kan du se på serienr om det er samme klokken du har fått i retur? Og bare for å stille et dumt spørsmål, er du sikker på at du har trukket opp urverket skikkelig?
Hvis det fortsatt stopper på samme sekundindeks så er det nok noe galt med utverket ja, eller sekundviser som ikke sitter skikkelig på og tar i skive.
Ja, jeg har trukket den opp skikkelig, ca 40- 50 runder. Når den stopper så må jeg riste/ dunke den for å få den til å gå igjen. Jeg så ikke på serienr på første klokke, kan hende det er samme klokke som er reparert, men da har de jobbet kjapt, fra jeg sendte den tilbake til singapore så kom den tilbake på mindre enn en uke. Jeg tok av all plasten på forrige, denne hadde all plasten på lenken, de kan jo ha byttet lenken også, hvem vet.
i Tyskland hvor kvalitets kontroll er streng.
Jeg bestillte en Sinn 103 direkte fra fabrikken i Tyskland, den ankom med defekt chrono pusher, så alt er mulig Helt enig i at problemet her er QC hos Squale og ikke hos Gnomon.