Go or no go?

Medlem
28. mai 2011
Sted
Austlandet
Tanken på at jeg noen gang skal få meg en milsub, er og blir fortapt. Så sant Frodo ikke finner ut at han vil gi bort sin til meg? Hvordan skal suget mot den ultimate klokken fordøyes?

Jo, her forleden rullet Steinhart ut denne:

1118799226O1_milivin_01.jpg

http://www.steinhartwatches.de/de/Ocean-Vintage-Military-,477.html

Vil denne kunne være et "plaster på såret" for en klokke jeg aldri vil få?

Kanskje en må tenke i andre baner? Denne vil nok aldri erstatte en milsub og hva den står for, men vil jeg finne glede i å gå med denne klokken. Eller vil jeg bare få en råtten følelse? Er det kanskje bedre å modde en Seiko så den kan trøste meg en søvnløs natt, der jeg drømmer om en grail jeg aldri får?

Vi har tatt homeage praten før, men jeg dumper den igjen :)

/cosmo

No go!

Å kjøpe en "kopi" vil bare minne deg om "the real deal" og få den til å fremstå mer som et irritasjonsmoment, enn til glede. Sågar kanskje gi deg en litt flau bismak også, når du skal redegjøre for hvorfor dette uret er så likt en sjelden og høyt verdsatt milsub.;)

Skaff deg heller noe unikt du kan se gleden i for hva det uret representerer og gir deg.
Og hold oppe drømmen om en ekte milsub, en vakker dag kan den plutselig være din...:cool:

Skamløst...
Selv om jeg syntes den er fin! :oops:

Hvis du kjøper den som en "über-beater" - tja, hvorfor ikke
Som erstattning for en MilSub - No go!

Da ville jeg heller kjøp en vintage sub, solgt lenken og kjøpt natoer for alle pengene...

+1

eller spar opp (ventetiden er fineste tiden!!) til å kjøpe en Sub no date for ca 22K. Evt modd den slik Matfjeld har gjort :)

Har selv en Steinhart og den er flott som beater på stranden ol men noen godfølelse gir den ikke. Så den der vil aldri gi deg noen MilSub-feeling, dessverre. Som beater er den IMHO grei nok. :)

En intr. klokke,- men like vel et klart "no go" fra meg....

Som flere allerede har skrevet, tror jeg at med en slik sak på armen, vil du gå rundt å irritere deg over at du ikke har "the real thing." ;)

Hvorfor ikke? Om du har lyst til å utforske Milsub-looken må jo det være en utmerket måte å gjøre det på. La oss være ærlig - en Milsub er utenfor rekkevidde for de aller fleste av oss, og nye kommer aldri til å bli produsert. En slik hommage er ingen svindel, støtter ikke svart økonomi, prostitusjon, menneskehandel drug traficking eller andre skumle ting. Kjør på om du har lyst!

En annen ting, om jeg skulle ha utforsket Milsub-følelsen, er jo også Orange Watch Company, Hager og MKII aktuelle kandidater!

eller spar opp (ventetiden er fineste tiden!!) til å kjøpe en Sub no date for ca 22K. Evt modd den slik Matfjeld har gjort :)
Jeg begriper ikke hvorfor en moddet 14060 skulle gi noe bedre godfølelse enn en Steinhart el.l. En vanlig Rolex moddet til å likne en Milsub (med uoriginale deler t.o.m) er jo like mye en hommage som Steinharten......

Kjør på sier jeg bare. Tror den vil gi deg vel så mye brukerglede som en ekte milsub.

Milsub vil være noe uoppnåelig for de aller fleste med mindre man gjør steinharde prioriteringer. Og hvis den først er i hus, så skal man gå rundt å bekymre seg over å skrape opp bezelinserten til 100k.

Hvis du liker klokken så kjør på.
Det er jo delte meninger om hommage her på TS, men det er jo som påpekt stuerent ift fakes.
Synes designet er flott, men forretningsideen bedriten.

Av erfaring så vil jeg fraråde deg denne klokken. Hver gang du ser ned på håndleddet vil du bare bli skuffet. Det er ikke the real deal. Kjøp heller en 5513. Ikke en Milsub, men nærmere kommer du ikke.

Hvorfor ikke? Om du har lyst til å utforske Milsub-looken må jo det være en utmerket måte å gjøre det på. La oss være ærlig - en Milsub er utenfor rekkevidde for de aller fleste av oss, og nye kommer aldri til å bli produsert. En slik hommage er ingen svindel, støtter ikke svart økonomi, prostitusjon, menneskehandel drug traficking eller andre skumle ting. Kjør på om du har lyst!

En annen ting, om jeg skulle ha utforsket Milsub-følelsen, er jo også Orange Watch Company, Hager og MKII aktuelle kandidater!

Jeg begriper ikke hvorfor en moddet 14060 skulle gi noe bedre godfølelse enn en Steinhart el.l. En vanlig Rolex moddet til å likne en Milsub (med uoriginale deler t.o.m) er jo like mye en hommage som Steinharten......

Tja, det kan du si. Jeg kan bare snakke for meg selv, og da er det min subjektive mening at en 14060 gir mer godfølelse enn en Steinhart, med eller uten modding :D

Heilt framifrå attendemeldingar! :)

Jeg var ganske sikker på at det ville bli både pro & con for denne. Selv mener jeg det ikke blir det samme med en 5513 eller en 14060, mod eller ikke mod. Dette er ikke milsub. Tror heller ikke jeg ville fått meg til å modde en Rolex. Den er "Hellig", og jeg ville ikke gjort den "skitten" :)

Ja jeg har lyst til å utforske milsub looken. Jeg angrer som en hund på at jeg ikke prøvde Frodo sin på fly-gtg i sommer, jeg hadde rett og slett ikke baller til å spørre. Mener å huske at den lå en kort stund på bordet, men jeg klarte ikke strekke meg frem til den. Litt sånn ringenes herre over det hele, hodet gikk i surr..... My Precious!

Hehe, skjønner feelingen. (Du skulle tatt den og løpt ;) ) Neida.

I svært svake øyeblikk har jeg tatt meg selv i å kikke på replica Daytona PN - før jeg skammelig rødmer og tar avstand fra kopiistenes snylteri - o skrekk og gru :D (ikke at hommage er på langt nær så ille).

Noen grails er nødt til å forbli nettopp det.. ;)

...

Ja jeg har lyst til å utforske milsub looken. Jeg angrer som en hund på at jeg ikke prøvde Frodo sin på fly-gtg i sommer, jeg hadde rett og slett ikke baller til å spørre. Mener å huske at den lå en kort stund på bordet, men jeg klarte ikke strekke meg frem til den. Litt sånn ringenes herre over det hele, hodet gikk i surr..... My Precious!

Jeg har prøvd den på. Mulig at jeg ødelegger noen drømmer nå, men den føltes akkurat som en "vanlig" Rolex på nato. Ingen porter til andre dimensjoner åpnet seg i det den inntok håndleddet. Sats på en ordentlig Rolex, men dropp hele Milsub-greia. Den er overpriset og oppskrytt :p

Sorry, Frodo!!!!

Jeg har prøvd den på. Mulig at jeg ødelegger noen drømmer nå, men den føltes akkurat som en "vanlig" Rolex på nato. Ingen porter til andre dimensjoner åpnet seg i det den inntok håndleddet. Sats på en ordentlig Rolex, men dropp hele Milsub-greia. Den er overpriset og oppskrytt :p

Sorry, Frodo!!!!

Per!! Du Lyver!!!

Helt enig med Mikke her, kjør på med 14060 eventulet en 5513 med aftermarket bezel. 14060 for Rolex følelsen og bezelen for den røffe looken. Jeg skal innrømme at den nye bezelen ikke gir meg noe "mil-sub-følelse", men det gir klokken en kjempetøff look.

At en ny bezel skal gjøre at klokken synker ned på Steinhart nivå kan jeg ikke helt forstå.