Goodness gracious, great balls of fire!

Medlem
13. juli 2013
Sted
Oslo
Det startet med min far.

En far som alltid har vært i overkant opptatt av klokker. Flere av minnene fra mine barndomsdager er far som alltid dro meg med bort til utstillingsvinduer og inn i diverse klokkebutikker. Min mor var selvsagt fortvilet. "Skal han virkelig arve denne (for henne) uforståelige og usunne hobbyen?"

Ja, det skulle han.

Gjennom 5 års blodslit på lesesalen så jeg for meg et lys i enden av tunellen. Ved endte studier hadde jeg lovet meg selv at jeg skulle bruke mine første opptjente slanter for å markere slutten på ørkenvandringen og starten på min samling.

Riktignok har jeg vært innom et par kjekke ur allerede. Seiko, Certina og Tissot er alle ur jeg har hatt glede av på veien. Men når jeg i april leverte inn min masteroppgave, begynte jakten på alvor. Jeg var ikke helt sikker på hva jeg ville gå til innkjøp av som første virkelige "bauta" i samlingen. Men en klokke har alltid skilt seg ut som den (for meg) ultimate.

Etter tråling på nett og uforholdsmessig mye kikking på forumet her (dama mener jeg har blitt avhengig) fikk jeg endelig napp i min WTB- tråd. @Yallaboy hadde, til min store glede, funnet ut at han var panerist, og ønsket å avhende sitt siste innkjøp. Gleden var stor, og jeg klarte knapt å vente uken som måtte gå før jeg kunne ta turen for å hente den nye jenta mi i Fredrikstad. Idag var endelig dagen kommet. (Beklager mobilkamerabildene, men jeg klarte ikke vente til jeg fikk et bedre kamera for hånden)

0dq5.jpg

Anonymt, men kanskje noen som aner hva som skjuler seg bak...

vox9.jpg

Sånn ja! :)

j9ym.jpg

Kjenner sommerfuglene begynner å komme..

cty3.jpg

Goodness gracious, great balls of fire !!

c5tt.jpg

Jammen sitter den fint på lanken også:cool:

Tusen takk for titten, og tusen takk til @Yallaboy for hyggelig handel!

Redigert av en moderator:
Gratulerer med en nydelig klassiker, og ikke minst med fullført mastergrad! Lov å spørre hva den var i?

Følte det passet med en hilsen fra uret jeg kjøpte for å markere min egen mastergrad. Du har god smak!

03BCF40C-0B4F-4DD8-BBAC-47B735D94EE0-23123-000007E0D8FA9313.jpg

Gratulerer med en skikkelig fin unboxing, rå klokke og en verdig grunn til å handle. Regner med at fremtidsutsiktene til dette kjøpet har motivert deg på skolebenken? Hvem vet? Kanskje hadde du ikke bestått uten denne motivasjonen?
En virkelig god bauta dette!

Gratulerer så mye! Submariner er en fin klassiker du kan ha glede av i maaange år. Mener suben er på høyde med Speedmaster fra Omega når det kommer til klassikerstatus! Gleden av å ha ervervet sitt første skikkelige ur er "priceless". Regner med at blikket faller på armen mer enn et par ganger om dagen;)

Tusen takk, alle sammen!:D

Det første døgnet med min nyervervelse er nå over, uten at godfølelsen har gitt seg av den grunn. Snarere tvert imot! Har hatt store problemer med å gjennomføre arbeidsoppgaver på jobb idag, men har på den annen side hatt full oversikt over hva klokken er til ethvert tidspunkt;)

Gratulerer med en nydelig klassiker, og ikke minst med fullført mastergrad! Lov å spørre hva den var i?

Følte det passet med en hilsen fra uret jeg kjøpte for å markere min egen mastergrad. Du har god smak!

03BCF40C-0B4F-4DD8-BBAC-47B735D94EE0-23123-000007E0D8FA9313.jpg

Ut fra avataren din å bedømme er det mulig at masteren min er innenfor det samme som din...?:) Må si at du også har veldig god smak!

Gratulerer med en tidløs og flott klokke! :)

Og jeg har stor sans for MJ/Jumpman-avataren din ;)

Takk takk! Og kult at du tar referansen :)