Google Nexus 5 - erfaringer?

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Sted
Fredrikstad
Brukte inntil nylig Samsung Galaxy S4 men denne har brått bestemt seg for å ikke lese SIM-kort.

Liker egentlig "plain vanilla" Android bedre enn Android-utgavene til produsentene, så det var naturlig å se i retning av Nexus 5.

Det viktigste for meg er egentlig bare to ting:
- Batteritid (her er alle moderne telefoner dårlige, så bare den ikke er dårligere enn snittet)
- Kamera (dette punktet er kanskje det som "bekymrer" meg mest ift. Nexus 5)

Noen som har erfaring med LG/Google Nexus 5? Hvor godt er kameraet IRL?

Brukte inntil nylig Samsung Galaxy S4 men denne har brått bestemt seg for å ikke lese SIM-kort.

Liker egentlig "plain vanilla" Android bedre enn Android-utgavene til produsentene, så det var naturlig å se i retning av Nexus 5.

Det viktigste for meg er egentlig bare to ting:
- Batteritid (her er alle moderne telefoner dårlige, så bare den ikke er dårligere enn snittet)
- Kamera (dette punktet er kanskje det som "bekymrer" meg mest ift. Nexus 5)

Noen som har erfaring med LG/Google Nexus 5? Hvor godt er kameraet IRL?

Jeg var akkurat i samme situasjon som deg. Jeg så også med lengselsfulle øyne på Nexus 5, helt til jeg så at batteriet er av de aller dårligste som leveres på telefoner med det nyeste brikkesettet (2300 mah). Jeg endte opp med å kjøpe LG G2 som har et batteri på 3000 mah, og som generelt har fått glitrende reviews.

Nå kan jeg ikke fortelle om jeg er fornøyd, for telefonen har ikke kommet enda (ligger å venter på meg på posten nå tipper jeg).

mvh
Ragnar

Jeg var akkurat i samme situasjon som deg. Jeg så også med lengselsfulle øyne på Nexus 5, helt til jeg så at batteriet er av de aller dårligste som leveres på telefoner med det nyeste brikkesettet (2300 mah). Jeg endte opp med å kjøpe LG G2 som har et batteri på 3000 mah, og som generelt har fått glitrende reviews.

Nå kan jeg ikke fortelle om jeg er fornøyd, for telefonen har ikke kommet enda (ligger å venter på meg på posten nå tipper jeg).

mvh
Ragnar

Takk for tilbakemeldingen @Arlendius!

Da tror jeg nok at jeg styrer unna Nexus 5. Har lest litt om G2, men er skeptisk til plasseringen av knappene.

Kanskje jeg får vente til du får din og høre hvordan du syns det er :)

Redigert av en moderator:
Har lest flere tester om Nexus 5, den får dårlig score på batterilevetid i samtlige. Desverre. Hadde gjerne kunne tenkt meg en Nexus 5 selv, men grunnet disse testene kjøpte jeg Sony Xperia Z1.

...Som viste seg å være noe for!¤nna piss, så jeg solgte den etter noen dager og kjøpe meg S4.