Krise at Google Reader legger ned! Jeg bruker det til stort sett alt jeg gjør på nett, inkludert TS (alle nye tråder kommer opp i Reader via RSS), nyheter, forumer og blogger!
Jeg har sjekket de fleste alternativer og har blitt skuffet over de aller fleste. De er trege, tilbyr feil måte å lese på og kan ikke tilpasses som jeg vil (de ligner ikke nok på Google Reader!). Heldig vis så kom jeg over "The Old Reader". De har kopiert Google Reader fra før de la om designet for en stund siden, og de er etter min mening uten tvil det beste alternativet for de som bare vil lese RSS feedene sine uten mye dill og dall (som de aller fleste andre tilbyderne har).
Pågangen hos The Old Reader har vært enorm, så det å få importert feedene mine automatisk tok tid. Jeg tror det tok en hel uke fra jeg lastet de opp (etter å ha eksportert de fra Google Reader) før de var på plass. Man kan legge inn alle manuelt og ha de med en gang, men når man daglig leser 100+ feeder, så er det en stor og tung oppgave.
Mitt tips til de som sitter gråtkvalt i sofaen å skjelver over tanken på å miste Google Reader (som jeg gjorde), er å sjekke ut TheOldReader.com først som sist.
mvh
Ragnar