Google Voice alternativ tilgjengelig i Norge?

Medlem
10. sep. 2022
Sted
Norge
Jeg våger et teknisk spørsmål her da jeg har sett det er mye kompetente folk her.

Er det noen som vet om en tjeneste tilsvarende Google Voice som er tilgjengelig fra Norge og med norske telefonnummer?
Altså at man kan ringe til/fra en app ved å bruke et telefonnummer uten å bruke simkort.

Jeg har ikke hørt om Google Voice på år og dag, sannsynligvis fordi audio og video chat over nett har blitt så utbredt spesielt etter Covid.

Logg inn på Facebook Messenger (appen installert separat) i begge ender og start voice (eller video) chat derfra er vel korteste vei til mål dersom begge parter har FB-konto.

Eller hvis begge parter har Gmail/Googlekonto, så er Google Chat veldig lett å bruke (voice & video et lite tastetrykk unna tekstchatten). Også den har en egen app som funker fint.

Jeg har ikke hørt om Google Voice på år og dag, sannsynligvis fordi audio og video chat over nett har blitt så utbredt spesielt etter Covid.

Logg inn på Facebook Messenger (appen installert separat) i begge ender og start voice (eller video) chat derfra er vel korteste vei til mål dersom begge parter har FB-konto.

Eller hvis begge parter har Gmail/Googlekonto, så er Google Chat veldig lett å bruke (voice & video et lite tastetrykk unna tekstchatten). Også den har en egen app som funker fint.
Kjenner til disse løsningene, men ikke det jeg spør etter.
Jeg trenger en type ip løsning hvor man kan ringe et norsk telefonnummer.

Kjenner til disse løsningene, men ikke det jeg spør etter.
Jeg trenger en type ip løsning hvor man kan ringe et norsk telefonnummer.
Tok et raskt søk, ser ikke ut som det er en åpenbar 1:1 tilsvarende tjeneste for privatpersoner i Europa.

Foreslår at du tar et skritt tilbake: hvilket problem forsøker du å løse, og hva er begrensningene dine der?

Redigert:
Problemet er som jeg beskriver i første post:

Altså at man kan ringe til/fra en app ved å bruke et telefonnummer uten å bruke simkort

Kan mange ringe til Skype som telefonnummer?
Hvor kjøper man et Norsk Skypetelefonnummer?

Merkelig at ikke det finnes noe norsk alternativ for dette. I USA og andre land finnes det haugevis av steder man kan kjøpe telefonnummer koblet til app uten SIM.
Her er en kort oversikt over noen av de beste US alternative. Mange tilbyr telefonnummer for andre land også som Canada, UK etc, men ingen har tydeligvis norske nummer.

Har du mulighet til eSIM på telefonen din så kan kanskje det være et alternativ? Dersom det du forsøker å unngå er et fysisk SIM, altså.

Ja det er jo det jeg er ute etter, men som er vanskelig/umulig å få til i Norge tilsynelatende.
De jeg finner i Norge som tilbyr gjør det kun til fasttelefoner og ikke app-basert.
Lett å få dette til med US, Canada, UK, Tysk, Polsk m.m. , men litt vanskeligere å skulle operere i Norge og skulle oppgi utenlandsk mobilnummer.