Google Wave invites, noen som vil ha?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Jeg har noen tilgjengelige Google Wave invites, si fra om det er noen Tidssonere som vil ha. Send en PM med mailadressen din. Det tar litt tid fra jeg nominerer deg til du får invitasjonen.

Jeg lurer på om det er sluppet mer eller mindre helt løs nå. Jeg fikk Wave for en uke eller to siden og har allerede fått invites. Mange av mine bekjente som har tilbudt invitasjoner på Facebook og mail de siste dagene også.

Når det er sagt har jeg wavet litt med venner og bekjente i den siste tiden, og jeg ser potensialet, i hvert fall når det kommer til oppgaver som krever en del samarbeid (som vel kanskje er akkurat det wave er for). For eksempel ser jeg for meg at planlegging av et arrangement eller en fest fint kunne vært lagt til en wave. Da kunne diskusjoner og redigering av f.eks gjesteliste og meny vært lett sporbart og enkelt å følge opp (med litt disiplin - blir lett rotete i en wave). En ting de i alle fall må gjøre noe med, og det fort, er hastigheten. Det lugger en del, spesielt hvis det blir mye greier inne i en wave.

Vet ikke helt om jeg ser det kommer på arbeidsplasser med første, kanskje med unntak av de mest crazy og cutting edge software-miljøene?

Jeg må til slutt få sitere en kar som kommenterte Google wave en eller plass på nett:
Google Wave was built to show younger people how older people feel when they attempt to use the internet.

Stemmer nok bra det, krille. Jeg fant plutselig 24 invites tilgjengelig etter her i går.

Jeg kan gjerne se Wave som et samarbeidsverktøy, men jeg har ikke sett den helt store nytteverdien for min egen arbeidshverdag. Selv om vi gjerne vil være crazy og cutting edge ;)

Rkjersem. Har prøvd det, men har ikke peiling på hva det går ut på ;)

Neida. Litt uoversiktelig, men det skal fungere som et slags samarbeidsverktøy.