Gråmarkedet

Takk for svar og link, det var oppklarende! Jeg skal søke bedre neste gang.
Noen innspill på klokken da? Jeg vet det er quartz, men det er det jeg vil ha på denne.

Er vel en god pris. :) 2600,- etter moms, men før frakt og tollbehandlingsgebyr. Verste fall lander den vel på 3k. Ser Urverket.no har den inne, men som bestillingsvare (2-8 uker), til 500 kr ekstra.

edit: Quartz, ja. Hm. Blir litt tullerusk i hodet av å gå god for quartz-varianten når du kan den mekaniske varianten til samme pris.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Jeg ser poenget ditt. Men jeg har har inntrykk av at rimelige automatiske er såpass unøyaktige at jeg vet at det kommer til å irritere meg...

Jeg ser poenget ditt. Men jeg har har inntrykk av at rimelige automatiske er såpass unøyaktige at jeg vet at det kommer til å irritere meg...

Den mekaniske versjonen har et respektabelt ETA 2804-2 håndtrukket urverk som burde ligge på ca ±10 sek/døgnet. Poenget med mekanisk er jo sjarmen ved å trekke opp, stille og kose litt ekstra med klokka, men hvis du ikke er av kose-typen så går du for quartz. Knallfin åkke såmm! ;)

Den mekaniske versjonen har et respektabelt ETA 2804-2 håndtrukket urverk som burde ligge på ca ±10 sek/døgnet. Poenget med mekanisk er jo sjarmen ved å trekke opp, stille og kose litt ekstra med klokka, men hvis du ikke er av kose-typen så går du for quartz. Knallfin åkke såmm! ;)
Takk for info. Hvis jeg henger nok her inne, så endrer jeg kanskje syn!

• Liker
Reaksjoner: fredskijj