Graham London

Medlem
6. sep. 2010
Sted
Oslo
Hei,
Snust litt på Graham London Chronofighter klokkene. Synes de ser utrolig fete ut (ikke diskret) men fet! :)

Noen som har erfaring med disse klokkene, og eventuelt hvordan de er å selge igjen - om man skulle bli lei? Det hender jo flippespøkelset kommer snikende

Ja, jeg har også hatt en merkelig fascinasjon på disse stygg-pene klokkene! Har vært meget nære ved et par anledninger på å slå til.
Det benytter rimelig standard ETA-verk, så med tanke på kvalitet og service bør det være uproblematisk.

Annenhåndsverdien er katastrofal! Du er heldig hvis du får igjen 1/3 av veil pris. Men prisene i gråmarkedet er meget hyggelige, så det er mange gode kjøp å få gjort der ute...

Det har visst vært litt problemer med chrono-trykkerne på Chronofighteren, men det er jo ikke så rart når den er såpass utsatt. Burde nok være en rimelig smal sak å få fikset hvis uhellet er ute.

Swisstime vet jeg har drevet litt paralellimport på disse, så mulig du kan få tak i noe der fortsatt. Ellers har de vel hatt en AD i Norge (Otteren, tror jeg?), men tror ikke de er det fortsatt.

Jeg synes Chronofighteren er überfet, det samme synes jeg at Silverstone modellene er...

Hei,
Snust litt på Graham London Chronofighter klokkene. Synes de ser utrolig fete ut (ikke diskret) men fet! :)

Noen som har erfaring med disse klokkene, og eventuelt hvordan de er å selge igjen - om man skulle bli lei? Det hender jo flippespøkelset kommer snikende

Otteren har ihvertfall endel modeller i vinduet fremdeles. Dersom de ikke lenger er AD, er det kanskje mulig å gjøre et kupp?

Jeg kicka skikkelig på GRAHAM første gang jeg så dem. Siden jeg en stund
samlet militære ur kjente jeg umiddelbart igjen inspirasjonen fra 1920 tallets
bombetimere på Chronofighteren. Men det er nok som det nevnes tidligere
i tråden et markant tap av annenhåndsverdi:( Så jeg ville nok advare mot og
kjøpe nytt. Men noen ganger er det jo bare noen ting man bare MÅ ha;)

B-Timers201.jpg

(Bildet er lånt fra et eldre NAWCC bulletin)