Her var det mye blanda drops! Stort spenn i de forskjellige klassene. Jeg skjønner ikke helt hva en Tissot T-touch har å gjøre i sportsklassen sammen med toppmerker som Blancpain og Zenith. I denne klassen er Blancpain Bathyscaphe Flyback helt klart min favoritt. Interessant urverk og en meget kul klokke.
I kronografseksjonen er jeg svak for 9300-urverket til Omega, men hvis man skal tenke litt utenfor boksen er jo De Bethune sin modell helt far out crazy, og er min favoritt rent horologisk sett!
I kalenderklassen må jeg tenke estetikk og praktisk bruk. Her må jeg fremheve Zenithen som en fullkommen trippel-dato. De andre klokkene skjønner jeg meg ikke på. Hva skal man med et planetarium på håndleddet? Selv om det er vakkert..
Tourbillon er jeg ikke så veldig interessert i. Overpriset og unyttig komplikasjon i dagens urverk, selv om de er vakre da. Men altså, en Tag til 400,000 CHF? Galskap satt i system. Selv om teknikken er interessant. Skal jeg velge mellom noe må det være verdens tynneste tourbillon fra Bulgari eller galskapen fra Tag Heuer grunnet spennende mikromekanikk
De andre klassene har jeg ikke så mange synspunker på!
Synes ellers synd på damene. 99% er jo over the top bling og grusomt. Er ikke uten grunn kona stort sett finner herremodeller når hun titter. Jeg forstår jo at de fleste av disse klokke ikke er for Kari i gata, men likevel.
Dette er vel den eneste jeg synes var grei til dame.
Denne var også fin, men er jo helt over the top med diamanter. Kutt det, dytt dato ned til 6 så har man noe jeg kunne funnet på å kjøpe.