Fikk mulighet til å kjøpe en klokke som jeg ikke klarte stå i mot, så da må noe ut. Det er ingen enkel øvelse, men valget falt på denne.
Merke, modell og år:
Grand Seiko Evolution 9 GMT SBGE285 “Mistflake” fra juli 2022.
Spesifikasjoner:
Modellnummer: SBGE285
Verk: Spring Drive 9R66
Gangreserve: 72 timer
Kassediameter: 41mm uten krone
WR: 100m
Tilstand:
Jeg kjøpte klokken av første eier i begynnelsen av februar. Da var tilstanden nesten som ny. Jeg har brukt klokken ganske nøyaktig 20 dager, og jeg vurderer tilstand til 95% som ny. Kassen er temmelig strøken, men det finnes noen hairlines på lenken. Dette er forsøkt vist på bildene. Ikke noen alvorlige bruksmerker.
Dokumentasjon og historikk:
Klokken er kjøpt ny av forrige eier hos norsk AD i juli 2022. Kommer komplett med boks, booklets og sertifikat, samt komplett lenke.
Annet:
Dette er en fantastisk klokke! Det er faktisk klokken jeg har brukt mest siden jeg fikk den. Har skjøvet klokker fra AP, Blancpain og Rolex bakover i køen om armtid. Kasse og lenke er laget i titan, og klokken er dermed veldig lett. Kasseformen "omfavner" håndleddet med sin buede form, og man får en klokke som er usedvanlig behagelig på håndleddet. Ligger som "limt" Til tross for at klokken er i titan skinner den flott i de polerte flatene som finnes både på kasse, bezel og lenke. Lenken er dessuten av ypperste kvalitet, og føyer seg "mykt" rundt håndleddet. Man føler umiddelbart at kvaliteten er fullt på høyde med det beste fra Sveits.
De fleste kjenne sikkert til Spring Drive urverkene til Grand Seiko, men om de skulle være ukjent vil jeg trekke frem to unike egenskaper: Sekundviseren som på magisk vis beveger seg fullstendig jevnt, uten den sedvanlige lille "hakkingen" fra ordinære automatiske urverk. Og dessuten presisjonen, med angitt nøyaktighet på +/- 15 sek/måned!
Linker:
Oops!... It Happened Again — Falling For The Grand Seiko Evolution 9 GMT SBGE285 “Mist Flake”
✓ Lex has got it bad for the Grand Seiko Evolution 9 GMT SBGE285. ✓ The heart wants what the heart wants, and the heart wants Spring Drive. ✓
www.fratellowatches.com
Grand Seiko Mistflake SBGE285 and SBGE283 - Evolution 9 Collection
The Grand Seiko Mistflake SBGE285 & the SBGE283, are two new additions to the brand’s Evolution 9 Collection. Featuring a GMT & Spring Drive
escapementmagazine.com
Sted:
Ås/Oslo. F2F eller sending i posten med EON på kjøpers regning og risiko.
Pris eller bytteverdi:
Ønsker 65 000,- for denne. Nyprisen er 92 950,-
Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending eller straksbetaling ved F2F.
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden.
Vedlegg
Redigert: