I Japan skilles hver av årets fire årstider i seks faser og alle har sine egne distinkte karakterer.
Shōsho GMT-klokken feirer en av årets 24 årstidsfaser eller såkalt "sekki".
"Høysommeren nærmer seg og endelig slutter regntiden. Den varme vinden skaper delikate krusninger i de mange tusen innsjøer og dammer som skimrer i forsommersolen over hele Japan." - det var denne som inspirerte Grand Seiko for å lage denne fantastiske klokken.
Klokken har blitt kjøpt i februar fra Urmaker Christensen og dermed er det mer enn 4 års garanti som følger med klokken.
Kommer selvfølgelig helt komplett. Selges da den er for lik til min SBGM221G.
Man kan se på den fantastiske Caliber 9S86 gjennom en saphirglass på baksiden av urkassen. Urverket er noe av de beste som finnes på markedet. Det er en mekanisk Hi-Beat 36000 true GMT urverk som gir en COSC nøyaktighet (+5 til -3 sekunder om dagen). Gangreserven er på 55 timer.
Hi-Beat 36000 er den nærmeste man kan komme til Spring Drive sin flytende sekundviser.
Det er en true GMT som vil si at timeviseren kan justeres uten og bevege de andre viserne og datovindu kan hoppe i begge retninger.
Blå GMT-viseren popper skikkelig mot den fantastiske skiven, som i enkelte lyssettinger endrer fra lyseblå til sølv og noen ganger til lilla. Finish er som forventet hos GS med zaratsupolering og de skarpeste viserne og timemarkørene som kan kjøpes under 200.000. Etter min mening er det kun Zenith som kan måle seg med Grand Seiko i finish. Rolex, Omega og andre mer populære merker kan lære mye fra GS.
-------------------------------------------------
SPESIFIKASJONER
TEKNISK TILSTAND
KOSMETISK TILSTAND
Modeller jeg kan tenke meg å bytte likt eller ned:
- Cartier Santos Large
- Grand Seiko modeller
- Tudor BB58 sort (2021 eller eldre), Tudor BB Bronze 39mm eller Tudor Pelagos 39mm
- enkelte IWC og Zenith modeller
- Omega 300 eller lys chrono
- Mindre Breitling modeller kan være av interesse, spesielt heritage
(kun klokker som kjøpt i Norge eller som kommer med mva bevis som er av interesse)
Salgspris/byttepris er 65k
Har masse gode referanser og vil fortsette med det. Kan sendes som EON som da kommer det i tillegg. Kan også hentes i Oslo.
Vedlegg
-
tempImagehEAxe0.png909,1 KB · Visninger: 0
-
tempImaged3Yd25.png1,6 MB · Visninger: 0
-
tempImageM7q84z.png1,3 MB · Visninger: 0
-
tempImage0sSVvl.png1,2 MB · Visninger: 0
-
tempImagerM9pLe.png918,7 KB · Visninger: 0
-