Selges/byttes Grand Seiko SBGN027 - 9F GMT - Bytte i musikk- eller sykkelutstyr?

Medlem
24. mai 2020
Sted
Jæren
Kjøpt 31. Desember 2022 hos Urm. Grøtteland i Sandnes.
- Skrukrone
- 200 meter
- GMT
- 9F Quartz
- Norsk AD, eske og ekstraledd + garantibevis.
- Lok Jæren

Kjøpte denne nyttårsaften 2022->2023. Den skulle være min siste klokke, da den oppfylte alle krav - utenom det viktigste, som var følelser. Den er veldig stilren på en moderne måte, hvor jeg er litt klumpete, rar, og gammeldags. Ser stadig at jeg velger andre klokker til daglig bruk, og det blir for dumt at en klokke av dette kaliberet bare blir liggende.

Denne klokken er HARDT brukt. Full i alle slags bruksmerker og riper i kasse og lenke. Dette ser ut som hverdagsklokken til noen som jobber i industri og som liker å være utendørs, og som nekter å ta av seg klokka - og det er det det er.

Ny listepris er 38 700,-, ser det som fornuftig at bytteverdi er rundt 20 lapper. Prioriterer bytte over salg da det ville blitt vanskelig å forsvare å ikke sette penger inn på sparekonto...!

Jeg er spesielt på jakt etter noen øvrige ting som ikke er klokke-relaterte:

- Campagnolo Bora hjulsett til sykkel (skivebrems)
- Gravel- eller CX-sykkel i karbonfiber str 57/58
- Nord Grand, Piano, eller Electro stagepiano
- Jazzgitar (ikke a la ES-335 da jeg allerede har) - aller helst 7str

... Innser at det er lav sannsynlighet for at noe av dette overlapper, men skader ikke å nevne det. :mrgreen:

Ellers er jeg kategorisk uinteressert i store og moderne klokker. Trenger ikke flere dykkere (mulig unntak for PH1000M og Longines Legend 36), men har forsvarlig bruk for GMT (utelukkende traveller).

MT8xvUU.jpg

Slik så den ut før jeg tok den med på jobb i Norge, Australia, USA, Mexico, Canada, og alle andre slags steder. Denne har vært over hele kloden.

lr4ZHbT.jpg

Det nydelige, sjokoladeaktige skjæret i skiven under direkte lys er dårlig dokumentert på nett.

Nye bilder av skraper og skrammer. Vanskelig å fotografere. Fra én vinkel er det blankt, fra en annen skrapet - men den er GODT brukt.
YDhmMDL.jpg

2z3ONqU.jpg

sqw6LYv.jpg

Zc7TiV0.jpg

yogbPUR.jpg

IyBQQxg.jpg

Redigert:
Jeg har nå oppdatert annonsen med noen nye bilder for å forsøke å vise graden av bruksmerker på klokken, samt ryddet i og oppdatert teksten. Jeg ER åpen for rent salg, men jeg MÅ ikke selge og vil først se om jeg får til et bytte. Hvis du ruger på et Nord Grand 1 som samler støv, gi en lyd!
Så lenge denne ikke er merket som solgt, så er den fortsatt tilgjengelig, selv om den har ligget ute lenge. :)