Grave i vankelig terreng - jordsmonn

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Hei.

Etter å ha fjernet masse store trær i skrånende terreng hjemme gikk vi til innkjøp av mindre busker. Skulle nok ha prøvegravd først, for ser at dette er en håpløs oppgave i hvert fall med spade. Er det noen "annleggsgartnere" her som kan komme med tips til hvordan man kan lage hull i bakken på annen måte? Jeg tenkte først minigraver, men kombinasjonen terreng og et autovern gjør dette håpløst. Deretter tenkte jeg om noe kompressordrevet borutstyr kan gjøre susen. Alt av tips mottas med takk. NB! Har ikke tid til å sette ut meitemark og vente til den gjør jobben :)

Enkelt; Du huker inn et par rumenere. De gjør hva som helst for en snau hundrelapp i timen. Lovlig er det også, så lenge du holder deg under 1K-grensen pr mann.

Dette er definitivt ikke arbeide for urmaker- og tannlegefingre.

Kan opplyse om at jeg snart er ferdig med 25 dype hull, etter å ha lånt en slaghammer eller hva det heter fra en veldig hyggelig nabo :) Den tar alt av røtter og stein, deler rett og slett steinen i to. Går på strøm og brukes stående, er bare å kjøre på ned i jorda. Tar alt som kommer i dens vei. Brukte et arbeidsstykke som har ca 10 cm egg nederst, gikk som en drøm. Det er denne eller storebroren jeg låner :) Tar i snitt tre minutter å gjøre i stand et 40 cm hull, stort sett leire, røtter og halvparten stein i varierende størrelse. Et monster å betjene, så man får definitivt en treningsøkt med på kjøpet her.