Greit kjøp?

Jeg er ingen ekspert på Omega, men jeg ville ikke ha kjøpt til den prisen. Ei heller ville jeg ha kjøpt quartz.

En omega quartz ville aldri vært ett godt kjøp for meg, men det er bare meg :)
Prisen synes jeg er alt for stiv. Disse fåes vell til en 15` ny fra forhandler.
Og billigere oss feks urverket og lignende. Da blir den prisen litt stiv for meg etter 3år.

Vet

Jeg er ingen ekspert på Omega, men jeg ville ikke ha kjøpt til den prisen. Ei heller ville jeg ha kjøpt quartz.

Vet, men er i militæret akkurat nå så har ikke et flust med penger å bruke på klokke, og det seamasteren jeg har sett for meg, så det blir vel ikke som mange alternativer annet enn å kjøpe quartz.

Takk

En omega quartz ville aldri vært ett godt kjøp for meg, men det er bare meg :)
Prisen synes jeg er alt for stiv. Disse fåes vell til en 15` ny fra forhandler.
Og billigere oss feks urverket og lignende. Da blir den prisen litt stiv for meg etter 3år.

Takk for svar, men hva ville du sagt at var en fair pris?

Enig, 4-5k er vanlig salgspris brukt for disse. Men jeg ville aldri betalt det or en quartz..

Nå syns jeg du vurderer feil.....du mener denne har en verdi på kun 3-4 tusen ? mitt tips er at 5-7 tusen blir den glatt solgt for.

Timebandit

JEG ville betalt 25%. Om jeg først skulle ha kjøpt quartz skulle det ha vært billig. Men ja, 5 om man virkelig vil ha den, men 7? over halv pris for en på urverket?

Ja, du har nok rett ifht verdi på rundt 25%. Jeg vet dog om fler som har fått de i sjiktet jeg nevnte og mener derfor at bør være mulig å få den til den prisen.. Men det er sikkert folk som gir 6-7 også..

Vet, men er i militæret akkurat nå så har ikke et flust med penger å bruke på klokke, og det seamasteren jeg har sett for meg, så det blir vel ikke som mange alternativer annet enn å kjøpe quartz.

I forsvaret? Da passer jo denne perfekt :)

Stabilt og godt ETA-verk (automatisk). Robust klokke, som er laget for å tåle en trøkk. Tøff på armen er den også :) Under 6000 ferdig momset og fraktet. Legger du til noen kroner, får du en super lenke med også :)

Jeg er superfornøyd med min!

Quartz er ikke helt stuerent her, og dette er ganske mye for et quartzverk.

På chrono24 er det en del tilsalgs, men disse er ikke noe billigere enn den du ser på. Merkelig nok med tanke på at her kommer det også moms og frakt på toppen.

Klokka er jo fin og du bestemmer selv om dette er noe for deg, men du går på en liten smell med tanke på et eventuelt videresalg om et år eller tre.

Mitt råd må være at du venter til du har spart deg opp et par tusen til og kjøper en flott Seamaster med mekanisk verk - det dukker alltid opp noe om man er litt tålmodig.

Stiller meg bak resten her altså..
Ville styrt unna quartz. Finnes mange mekaniske, robuste, ur til den prisen jeg hadde foretrukket. :)

Stabilt og godt ETA-verk (automatisk). Robust klokke, som er laget for å tåle en trøkk. Tøff på armen er den også :) Under 6000 ferdig momset og fraktet. Legger du til noen kroner, får du en super lenke med også :)

Helt sikkert en bra klokke - og tøff er den også, men om økonomien skal være et argument vil han sannsynligvis tape mer på denne etter tre år enn om han kjøper quartz-Omegaen i dag.

Jeg hadde allikevel fulgt rådet ditt, Jayeff. Quartzverk blir liksom litt feil...

....

Er skipsdykker så kunne passet bra den :) Men det er ikke helt det jeg er ute etter..............

Vent og kjøp heller en automatisk... du vil like den bedre over lengre tid :). 7000+ er for mye for den der.

Kanskje det ligger en ute for salg...? ;)

Jeg ville også styrt unna kvarts, det er et tidsspørsmål før du ikke vil ha kvarts lenger.