Grow a Mo, save a Bro

Medlem
16. juli 2017
Sted
Norge
Ref: 733-7707-4084-Set-LS
Size: 40.00 mm
WR: 10 bar
Interhorn width: 20 mm
Movement: Oris 733, base SW 200-1
Power-reserve: 38 hrs
Luminous material: Superluminova BG V9
Strap & Extras: Leather, additional NATO strap, strap changing tools

I en lengre tid har jeg hatt en grei slant på klokke-kontoen, men til tross for mine lyster hadde jeg inntil nå behersket meg fra å fullbyrde kontoens skjebne. - Uret som endelig skal få æren av å mette mitt begjær ble lansert nå nylig, ut av det blå, men dette viser seg å gjøre ervervelsen desto mer betydningsfull.

Oris er for meg et godt kjent og respektert ur-merke som jeg har fått høye tanker om i løpet av de foregående årene. Som et uavhengig selskap forholder det seg nytenkende og sømmelig. I tro med sin visjon og filosofi (Change for the Better) ble de i år en offisiell Movember-partner i Europa. Et av bidragene fra Oris er å gjøre en donasjon til veldedigheten som er forenelig med salget av en spesialutgave basert på den meget suksessfulle Divers Sixty-Five modellen. Den nye utgaven har fått navnet Movember Edition, og er begrenset til 1000 stk.

Jeg har vært nær ved å kjøpe en Sixty-Five ved flere tidligere anledninger, men designet klikket aldri 100% for meg. Denne gangen, derimot, har Oris innfridd alle mine tidligere ønsker; Ø40 mm, dato klokken 6, Superluminova uten forfalsket patina og «vanlige» indekser på skiven. Det at denne utgaven kommer som en følge av Oris sitt samarbeid med Movember-stiftelsen betrakter jeg attpåtil som en særs velkommen faktor.

Nok prat. :) Her er bildene fra utpakkingen:
oV07i3w.jpg

5KhZnUs.jpg

wKiKCID.jpg

vOKDS84.jpg

PhMt7dw.jpg

@Callahan @Raymond75 @trippelj @Mr Davis @SantaMonica @Koffen @netrom71 @Consigliere @MrT @DoDe
Mange takk dere! :) Jeg kan ikke si annet enn at førsteinntrykket er fantastisk. Dette blir en keeper. Jeg ser allerede for meg gleden av å eie denne når den har blitt en vintage.;)
b0iPqYd.jpg

Den skal prøves på lenken etterhvert, men inntil videre nyter jeg den tykke lærreimen i farge karamell. (Tenker dog at jeg skal oppdrive en lignende uten bart.) Urverket går for så vidt også veldig godt, med +3 sekunder i døgnet.