Gruppebestilling: Valjoux 7750-chronograph

Medlem
1. feb. 2008
Sted
Oslo
På oppfordring flyttes tråden fra "kjøp og salg"...

Det finnes flere "grossister" i Sveits som selger klokker uten logo, i bulk. Jeg har fått et tilbud på ti klokker, chronograph med svart skinnrem og stålkasse, à la Omega Speedmaster og Tag Heuer Carrera. Klokken har tilsvarende kvalitet som disse, og kommer med garantiseddel i treboks.
Pris per stykke er ca 4500 kroner inklusive norsk moms og frakt. Prisen fra leverandøren er CHF 490 per stykke ved kjøp av 10 klokker. Det kommer til frakt, tollgebyr og moms.

Hvis åtte medlemmer er interessert kjøper jeg to selv, så setter vi igang! Send PM.

HEr er klokken
1002ST-11L.jpg

Her er boksen
woodenbox_neu.jpg

En spennende ide, og det er bra at noen klarer å få igjennom sånne avtaler. Hva er de ytre målene av kassen? Er det et automatisk verk? Hvordan ser baksiden ut?

En spennende ide, og det er bra at noen klarer å få igjennom sånne avtaler. Hva er de ytre målene av kassen? Er det et automatisk verk? Hvordan ser baksiden ut?
7750 er et automatisk verk med chrono. Så vidt jeg vet bygger dette verket litt så jeg vil tro størrelsen er på rundt 42 mm, men dette vet vel Arcticboy.

Hadde samme verket i min TH Carrera, og ryktene skal ha det til at det er skuddsikkert.

Ikke glem at 7750 kommer i 3 forskjellige kvaliteter (grades).
Elaboré, top og chronometer.
Når man begynner å sammenligne med klokker som inneholder det "samme" verket er det greit å få med seg at det kanskje ikke dreier seg om helt samme kvalitet.

Ellers er vel 7750-verket viden kjent for sin pålitelighet.:)