Gryende finanskrise?

Medlem
30. okt. 2010
Hei,
Registrerer økt hyppighet av blant annet svenske gull-rolex-annonser på finn.no. Begynner det å bli vanskelig å omsette disse urene i Sverige?

Dere (inkludert meg) som har levd en stund sier jo at prisen på Rolex har økt drastisk siste 20-30 årene (3-gangen KPI-justert) Tro hva vi kan vente oss framover? På tide å lufte samlingene eller sitte litt på gjerdet til...

Det kommer vel ann på hva du vil med samlingen, jeg har ikke samlingen som investering men som noe jeg bruker og ikke skal omsette såfremt det ikke skulle skje noe fullstendig vanvittig.

Uansett, om man får en skikkelig crazy finnanskrise og inflasjonen går amokk er det vel bedre å ha noe fysisk verdifullt enn penger på bok? :p

Hmm interessant.. Tror den økende interessen for luxusklokker har kommet for å bli og vil vokse videre. Tror også at de velstående godt kan fortsette å plassere penger i andre eiendeler, som klokker. Men det er også mange som må selge unna pga pengemangel.. Ser vel heller på det som en måte å anskaffe ur rimeligere fremover.

Jeg er nok heller ikke i gamet for profittens del ( Det har jeg tapt altfor mange feriereiser på), men må innrømme at jeg har kjøpt en 3-4 klokker som er safe queens. Da gjelder (dessverre vil noen si) bare Rolex. Det blir jo mange titusenlapper som ligger bundet opp. Hvor mange har ikke sagt at de skulle kjøpt seg 3-4 rolexer for 30 år siden og syltet dem ned til i dag. Jeg spekulerer selvsagt i samme gaten, men usikker på om prisstigningen vil fortsette inn i himmelen. Nå har jeg uansett tenkt å gi mine barn Rolexer fra sitt fødeår i 18-års gave og da hadde det jo vært en ekstra bonus med verdiøkning også :) Den som lever får se.

Litt fridroddling bare...

Har fått tillatelse av dama til å kjøpe en Rolex på fødselsdagen til mitt forhåpentligvis første barn (så sant det er gutt).Det blir en 14060 som han skal få på 18års dagen, som hans far har båret hele livet (i rullering med andre) A very nice thought Heuer!

Har fått tillatelse av dama til å kjøpe en Rolex på fødselsdagen til mitt forhåpentligvis første barn (så sant det er gutt).Det blir en 14060 som han skal få på 18års dagen, som hans far har båret hele livet (i rullering med andre) A very nice thought Heuer!

Det er en fantastisk tanke! Jeg venter en gutt den 11. april og vurdrer å selge den sorte sub'en jeg har og kjøpe en ny kun for den anledningen. Løsning nummer to som jeg jobber med, da jeg egentlig har bedre ting å bruke penger på, er å få svigerfar til å gjøre jobben :)

Hva mener du da om å gravere kjøpsdatoen/fødselsdatoen på baksiden? Eventuelt Patek løsning: "FOR MY SON"?

Ødelegger man klokkens verdi? Keep it original?

Ja da er det bare å ta frem krystallkulen:p. Smeller finanskrisen skikkelig så er det jo ikke utenkelig at folk ikke løper mann av huse for å kjøpe luksusklokker.

Men vi har vel såpass tro på fremtiden at vi overlever dette også. Så om du ikke blir tvunget til å selge klokkene dine grunnet skranten økonomi akkurat på verst mulig tidspunkt så ser jeg ingen grunn til å kutte ned på hobbyen.

Er det ikkr i nedgangstider man skal invistere da?;)

Ja da er det bare å ta frem krystallkulen:p. Smeller finanskrisen skikkelig så er det jo ikke utenkelig at folk ikke løper mann av huse for å kjøpe luksusklokker.

Men vi har vel såpass tro på fremtiden at vi overlever dette også. Så om du ikke blir tvunget til å selge klokkene dine grunnet skranten økonomi akkurat på verst mulig tidspunkt så ser jeg ingen grunn til å kutte ned på hobbyen.

Er det ikkr i nedgangstider man skal invistere da?;)

Jo, det er ofte et hett tips. Hadde bare spåkula mi fortalt meg om mine barn eller noen som helst vi bruke klokke om en 15-20 år?? Jeg vil jo håpe og tro det og for nordmenn tror jeg også at vi kun i senere tid virkelig har oppdaget luksusklokker i motsetning til eksempelvis Svenskene.

Det er en fantastisk tanke! Jeg venter en gutt den 11. april og vurdrer å selge den sorte sub'en jeg har og kjøpe en ny kun for den anledningen. Løsning nummer to som jeg jobber med, da jeg egentlig har bedre ting å bruke penger på, er å få svigerfar til å gjøre jobben :)

Hva mener du da om å gravere kjøpsdatoen/fødselsdatoen på baksiden? Eventuelt Patek løsning: "FOR MY SON"?

Ødelegger man klokkens verdi? Keep it original?

Der mener jeg at vi bør beholde den orginal! Du kan til nød skrive en hyggelig hilsen i en av dokumentasjonspapirene som medfølger og hjemme den i boksen. Feks om følelsen av å blir far etc. Så kan han finne den 18år seinere. Det er personlig nok hele jobben med å bære den i 18 år og at han vet det.. Lykke til med å bli far. Prøver selv, vi får håpe på treff snart. Er hvertfall det mest fantastiske som kan skje, rett over: “You never actually own a Patek Philippe. You merely look after it for the next generation.” har dog ikke råd til en sånn til sønnen min..