GTG - tradisjon og gjennomføring

Medlem
25. juli 2012
Sted
Lillehammer
For de av oss som ikke har vært på en GTG før, hva er en vanlig gjennomføring? Er det for eksempel vanlig å ta med seg det man har lyst å vise frem av klokker med tilhørende bokser?

Eller det det løs og fast prat over tema som er grunnen til at man møtes, nemlig interesse for klokker.

:)

For de av oss som ikke har vært på en GTG før, hva er en vanlig gjennomføring? Er det for eksempel vanlig å ta med seg det man har lyst å vise frem av klokker med tilhørende bokser?

Eller det det løs og fast prat over tema som er grunnen til at man møtes, nemlig interesse for klokker.

:)

Uten å være for bombastisk, vil jeg tro de første GTG'ene som ble annonsert i ulike klokkefora, var de som ble arrangert av og for Paneristi.

Et hyggelig møte, gjerne avholdt på et utested med god mat og drikke, hvor en kunne vise fram og se på andres Panerai klokker. (Og gjerne også ens mange remmer, noe som ikke er uvanlig å ha i tillegg til PAM'en.)
Tradisjonen tro, ble dette møtet i etterkant omtalt og beskrevet i et klokkeforum (Paneristi.com - The Unofficial Resource For Officine Panerai), samt dokumentert med noen "table shots".

I dag oppleves det her hjemme, at det trommes sammen til GTG'er av andre klokkenerder, med ulike merker representert. Hver sin lyst...... :p

Min første GTG, var selvsagt en samling for og av Paneristi i Oslo høsten i 2007;

Den harde kjerne (eksisterer vel ennå): :)
IMG_1078.jpg

Tableshot fra det møtet:
IMG_1070.jpg

Det er klart du må ta med klokker, bokser, windere og annet klokke relatert. Jeg syns det er flott hvis folk tar med seg ting og tang jeg ikke har sett før. For eksempel verktøy litteratur osv. Ta med deg det sære som finnes i boksen din som andre kanskje ikke har sett. Uansett er vel det viktigste godt humør:D Gled deg til å møte likesinnede klokkeidioter:p

Alt klokkerelatert er vel lov :)
Mitt råtips er at folk har møttes for klokkeprat (nurk?) leeenge...men Paneristi var sikkert de første som dokumentert dette på veven. Mine 2 c ;)

Alt klokkerelatert er vel lov :)
Mitt råtips er at folk har møttes for klokkeprat (nurk?) leeenge...men Paneristi var sikkert de første som dokumentert dette på veven. Mine 2 c ;)

Det er korrekt, NURK har hatt sine fine klubbmøter lenge, men Paneristi har sine GTG's :)

Hensikten er den samme, dele kunnskap og dele gleden av å beskue hverandres ur. :cool:

Jeg tror bare man må se til ordet i sin reneste form for å få svaret GetToGether.
Bare å samle seg sammen og skravle ivei.
Har ikke vært på hverken paneristitreff eller NURK men vært innom spisesteder i byen eller åpnet mitt hjem / kommet innom andres hjem i samme ærend, tar med godt humør, åpent sinn og noen ur.

Et uheldig variabel i hele settingen er at klokker er svært så populære som tyverigjenstander og med feil oppmerksomhet eller et ord i feil øre kan det, frykter mann, bli en trist slutt på en hyggelig kveld. Så dette er en grund til at man ikke ser eller hører så mye til disse som forsiggår rundtom.
Rare her er at de over i Amerika fint kan annonsere at det er #redbarcrew-møte eller Passion Meets med klokker til det tidoble uten samme frykt.

Har tenkt på det samme Adam. Jeg tror dog kanskje det har en sammenheng med at forholdene er litt større i USA og at man rett og slett blir litt mer borte i mengden. Men bare en teori det også.

Vi har feks bare en i Norge som heter nøyaktig hva jeg heter :p. Et par andre med noen mellomnavn. Men det blir ikke ekstremt vanskelig å finne meg om man vil. Og det samme gjelder nok veldig mange andre.

Jeg synes forøvrig det er trivelig at folk har med så mye rart som mulig, men hovedvekt på klokker.

Ang. USA så har jo mange på seg våpen til enhver tid også, det gjør det nok litt vanskeligere å praje et GTG.

Jeg har veldig tro på at sted annonseres kort i forveien, og pr pm/sms.
Det er også (min erfaring) ikkje så hensiktsmessig å være alt for mange. 20-30 som absolutt maks i mitt hode. Er veldig vanskelig å huske alle og få snakket med alle da.

Jeg er ikke imot et gedigent GTG... Men da må man innse at man ikke rekker alt og alle:)

Asiatisk GTG :

gtg.jpg

Takke meg til våre lokale GTG's, hvor en kan møte og bli kjent med likesinnede,- og huske navnene, samt ha prøvd alle urene.
:cool: