GUCCI PANTHEON

Medlem
21. juli 2010
Sted
OSLO
Har sett litt på Gucci Pantheon og finner designet meget interessant. Det første jeg tenkte når jeg så kassa og lenka var at dette kunne godt blitt et ikon hva design angår på lik linje med Gerald Genta`s tidløse ikon-design. Se for dere et kjent prestisje-emblem på urskiva og tanken på at verket er et råflott In-house verk????
Desverre står det Gucci på skiva og innholdet er et ebauche ETA 2824 eller blåkopien fra Sellita, noe som gjør kassa og lenke urett så det holder. Flere synspunkter?

http://www.ebay.com/itm/Gucci-Mens-...582446221?pt=Wristwatches&hash=item1e6752008d

Har sett litt på Gucci Pantheon og finner designet meget interessant. Det første jeg tenkte når jeg så kassa og lenka var at dette kunne godt blitt et ikon hva design angår på lik linje med Gerald Genta`s tidløse ikon-design. Se for dere et kjent prestisje-emblem på urskiva og tanken på at verket er et råflott In-house verk????
Desverre står det Gucci på skiva og innholdet er et ebauche ETA 2824 eller blåkopien fra Sellita, noe som gjør kassa og lenke urett så det holder. Flere synspunkter?

http://www.ebay.com/itm/Gucci-Mens-...582446221?pt=Wristwatches&hash=item1e6752008d

Mente Elaboree, ikke ebauche som er et halvfabrikat.

Designet er jo rent og pent, ja. Skjønt, den lenka minner meg om et annet merke...

Sorry, tror ikke Gucci noensinne kommer til å oppnå ikonstatus i den horologiske verden...
Ser du etter ikon, bør du se andre steder IMHO ;) :cool:

Sorry, tror ikke Gucci noensinne kommer til å oppnå ikonstatus i den horologiske verden...
Ser du etter ikon, bør du se andre steder IMHO ;) :cool:

Men det var da heller ikke det jeg trodde. Det jeg mener er at om du hadde fått denne klokken under et mere "respektabelt" merke hadde man hatt en helt annen oppfatning av klokka. Hadde Gerald Genta stått for denne designen hadde værden måpet av beundring. Så enkel er vi mennesker, desverre:)

Jeg liker den i hvert fall meget godt. Stilrent og lekkert design og solid urverk.
Faktisk ganske mye ur for pengene.
Hva er galt med Gucci, egentlig?
Både Cartier og Bulgari har blitt anerkjente urprodusenter.

Løp & kjøp!

Jeg liker den i hvert fall meget godt. Stilrent og lekkert design og solid urverk.

Løp & kjøp!

Apropos Cartier - en viss horologisk kreditt bør gis dem ;)

PHP:
The wristwatch had already been invented by Patek Philippe, decades earlier, but Santos-Dumont played an important role in popularizing its use by men in the early 20th century. Before him they were generally worn only by women (as jewels), as men favoured pocket watches.

In 1904, while celebrating his winning of the Deutsch Prize at Maxim's Restaurant in Paris, Santos-Dumont complained to his friend Louis Cartier about the difficulty of checking his pocket watch to time his performance during flight. Santos-Dumont then asked Cartier to come up with an alternative that would allow him to keep both hands on the controls. Cartier went to work on the problem and the result was a watch with a leather band and a small buckle, to be worn on the wrist.[9]

Santos-Dumont never took off again without his personal Cartier wristwatch, and he used it to check his personal record for a 220 m (730 ft) flight, achieved in 21 seconds, on November 12, 1906. The Santos-Dumont watch was officially displayed on October 20, 1979 at the Paris Air Museum next to the 1908 Demoiselle, the last aircraft that he built.

http://en.wikipedia.org/wiki/Louis_Cartier

Bare så det er sagt.. (2.25)
[video=youtube;U9ANL8L8RG0]http://www.youtube.com/watch?v=U9ANL8L8RG0[/video]
The Wolf går med gucci.. Å da er det helt greit for meg! ;)

Løp & kjøp!

Jo, enig med deg. hm, kansje denne kan være til vurdering. Fordommer til skriften på urskiva forteller mye om hvordan vi mennesker er;) hehe

Synes den ser litt kjip ut.
Med en diameter på 45mm blir den ikke mye stilren og klassisk heller.
Ellers kan det se ut som den har hentet inspirasjon fra både Patek og IWC.:?
Urverket er det ikke noe å si på.

Ikke noe for meg.

Den minner om en blanding av en Ingenieur og en Nautilus, en slags "Franken-Genta"! Så hvis man virkelig ønsker en Genta-type klokke, men ikke har den type budsjetter, kan det vel muligens være en slags løsning. Samtidig sliter jeg med å se for meg at denne kjøpergruppen eksisterer (veldig opptatt av Genta, samtidig null opptatt av urverk, merke, og kvalitet).

Uansett: Litt gøy å se at mote-merkene har begynt å imitere de beste. Bedre denne her enn de fleste andre D&G, Gucci, Guess, CK etc jeg har sett.

Synes den ser litt kjip ut.
Med en diameter på 45mm blir den ikke mye stilren og klassisk heller.
Ellers kan det se ut som den har hentet inspirasjon fra både Patek og IWC.:?
Urverket er det ikke noe å si på.

Ikke noe for meg.
+ 1
Den minner om en blanding av en Ingenieur og en Nautilus, en slags "Franken-Genta"! Så hvis man virkelig ønsker en Genta-type klokke, men ikke har den type budsjetter, kan det vel muligens være en slags løsning. Samtidig sliter jeg med å se for meg at denne kjøpergruppen eksisterer (veldig opptatt av Genta, samtidig null opptatt av urverk, merke, og kvalitet).

Uansett: Litt gøy å se at mote-merkene har begynt å imitere de beste. Bedre denne her enn de fleste andre D&G, Gucci, Guess, CK etc jeg har sett.

og +1

Jepp, jeg har nok fordommer, men akkurat når det gjelder klokker skjemmes jeg ikke over dem ;)

God jul til alle
santasleigh.gif